Niezwykły projekt fundacji Centrum im. Władysława Grabskiego zbliża się do końca. W trakcie sześciu wyjątkowych zjazdów młodzi uczestnicy Akademii Nowych Mediów uczestniczyli w warsztatach, wykładach, debatach i webinariach, a wszystkie zajęcia prowadzili niepowtarzalni goście.
10 i 11 grudnia odbył się VI zjazd Akademii Nowych Mediów, zaś w środę 14 grudnia webinarium. Przed nami oraz – przede wszystkich – słuchaczami jedynie zjazd ewaluacyjny oraz podsumowanie projektu.
Pierwsza edycja Akademii Nowych Mediów okazała się wielkim sukcesem. Projekt edukacyjny Centrum im. Władysława Grabskiego stanowił odpowiedź na wyzwania otaczającej nas medialnej rzeczywistości. Współcześnie media odgrywają bowiem wielką rolę w życiu codziennym, jak i kształtowaniu postaw, zachowań oraz wartości.
– Współczesne, zwłaszcza tzw. „nowe media”, to dla młodych wielka szansa, ale także wyzwanie, a czasem wręcz pułapka. Łatwo wpaść w spiralę wiadomości i świata, który kreują. Świata, który nie zawsze jest prawdziwy. By sobie poradzić z tymi wyzwaniami powstała Akademia Nowych Mediów. Szkoli ona kompleksowo. Nie tylko w zakresie wiedzy medialnej czy PR-owej, ale także rysuje szerszy kontekst ekonomiczny, społeczny czy polityczny – mówi Marta Tenerowicz, wiceprezes fundacji Centrum im. Władysława Grabskiego.
Projekt był niezwykle cennym i potrzebnym doświadczeniem dla młodych ludzi, którzy sami podkreślają, że poziom mediów pozostawia wiele do życzenia. Z tego właśnie powodu fundacja Centrum im. Władysława Grabskiego zdecydowała się zrealizować projekt.
Warto przy tym podkreślić, że sukces ANM byłby niemożliwy bez wsparcia partnerów: strategicznego – Banku Gospodarstwa Krajowego – oraz drugiego z partnerów, czyli Fundacji Empiria i Wiedza. Dzięki ich pomocy udział w Akademii był dla słuchaczy zupełnie bezpłatny.
Ostatnimi akordami tegorocznej edycji Akademii Nowych Mediów były weekendowy zjazd, a w jego ramach m.in. spotkania z red. Adrianem Klarenbachem, dr Piotrem Łuczukiem i red. Pauliną Worożbit. Ostatnie webinarium to dyskusja na temat storytellingu w odniesieniu do zagadnień związanych z ekonomią i gospodarką, którą poprowadził dr Karol Gac.
Jak zauważa Sylwester Stachurski, uczestnik projektu: To co szczególnie mi się podoba w Akademii Nowych Mediów to wielowątkowe podejście do zagadnień medialnych. Czasem jako młodzi uczestniczymy w warsztatach autoprezentacji czy podstaw public relations. Często brakuje im jednak szerszego kontekstu. Akademia wypełnia tę lukę. Daje nam odpowiedzi na temat tego jakie są przyczyny, ale i następstwa działań medialnych, jakie ich uwarunkowania i potencjalne zagrożenia.
Zwieńczeniem projektu, czyli zjazd ewaluacyjny, odbędzie się w najbliższy weekend (17-18 grudnia). Wtedy też organizatorzy i najaktywniejsi uczestnicy projektu dokonają jego podsumowania i oceny. Jak podkreślają przedstawiciele fundacji Centrum im. Władysława Grabskiego, projekt ma szansę być kontynuowany w następnych latach.
Fot.: Materiały prasowe CWG