Two Column Images
Left Image
Right Image

Gry komputerowe – rozrywka olbrzymiej większości młodych Polaków. Co wybierają?

Aż 87 proc. nastolatków w wieku od 12 do 18 lat gra na komputerze co najmniej raz w tygodniu – wynika z badania IQS Game Story 2. Poszerzenie tej grupy o kolejne 3 młodsze roczniki daje jeszcze wyższy wynik – wtedy graczami okazuje się być 91 proc. młodych Polaków – podaje interaktywnie.com.

Do najpopularniejszych gier należą tytuły takie jak Minecraft (32 proc. w grupie 9-17), Roblox (20 proc.), The Sims 4 (16 proc.), Among Us (13 proc.) oraz seria Grand Theft Auto (13 proc.). Ten ostatni wynik musi jednak niepokoić, gdyż GTA to wyjątkowo brutalna gra przeznaczona wyłącznie dla osób pełnoletnich, co może mieć destrukcyjny wpływ na osobowość młodych ludzi. Doprasować rozrywkę cyfrową do swojego wieku pomaga PEGI (Pan European Game Information) – działający w 38 krajach system oceniania gier. Mówiąc o grach i wynikających z nich wadach, do których dodać trzeba także chociażby uzależniający charakter, nie można zapominać także o plusach. A jest ich niemało, na co wskazuje opublikowany w „Frontiers in Human Neuroscience” przegląd ponad setki naukowych badań poświęconych problematyce. Wśród zalet grania wymienia się pozytywny wpływ na efektywność pracy mózgu, wytrwałość czy umiejętność skupienia uwagi. Nie można jednak zapominać o umiarze i odpowiednim dla wieku dopasowaniu wirtualnej rozrywki.

/MW/

Więcej od autora

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Zobacz także

Najnowsze

Patriotyzm w wersji praktycznej

Patriotyzm nie zaczyna się od wielkich słów ani nie kończy na świętach narodowych. To postawa, którą budujemy każdego dnia – w pracy, w domu,...

Gotowość zaczyna się od obywateli. Nowy program MON

Program „wGotowości”, wprowadzony przez Ministerstwo Obrony Narodowej, to nowa propozycja powszechnych szkoleń obronnych, której celem jest zwiększenie odporności społeczeństwa i przygotowanie obywateli do działania...

Zdrowie zaczyna się od decyzji, nie od kalendarza

Większość z nas zna ten schemat: „od poniedziałku zaczynam ćwiczyć”, „od nowego roku przechodzę na dietę”, „najpierw uporządkuję sprawy, potem zajmę się sobą”. W...

Nowa publikacja CEiM: AI w edukacji i komunikacji społecznej

Centrum Edukacji i Mediów (CEiM) rozwija swoją działalność, wchodząc w nową, docelową formułę – jako przestrzeń refleksji, wymiany myśli i wspólnego działania na styku...

Gdy z kont znikają pieniądze – co się wydarzyło w ostatni weekend i czym jest skimming

Ostatni weekend października przyniósł niepokój wielu klientom banku Santander. W nocy z 25 na 26 października część z nich zauważyła nieautoryzowane wypłaty środków z...

Fenomen Chopina: gdy Polska staje się centrum muzycznego świata

Każde pięć lat na mapie światowej klasyki rozbrzmiewa jedno wydarzenie – Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. Fryderyka Chopina w Warszawie. To nie tylko konkurs – to...

Zbieraj, twórz, przeżywaj – pasje, które powróciły po latach

W świecie zdominowanym przez ekrany, media społecznościowe i błyskawiczny przepływ informacji może się wydawać, że dzieci i młodzież porzuciły tradycyjne formy spędzania wolnego czasu....

Pokolenie story i książka: nowe formy czytania wśród młodych

Czytelnictwo młodych — mit o „nieczytającej młodzieży” powraca regularnie w debatach publicznych, ale dane pokazują obraz bardziej zniuansowany. Warto przyjrzeć się nie tylko temu,...