Instagram VS rzeczywistość. Dlaczego warto być autentycznym?

Dziesiątki filtrów, programów graficznych — wielu z nas zakłamuje rzeczywistość w mediach społecznościowych. Nie inaczej jest w przypadku wielu reklam, jednak dziś to autentyczność jest w cenie.

Jedna z topowych agencji reklamowych — Ogilvy ogłosiła, że nie będzie podejmować współpracy w zakresie Influencer marketingu z osobami, które retuszują swoje ciało lub twarz.

Retusz zdjęć, czy nakładanie filtrów podczas kręcenia stories to codzienność wśród wielu influencerów. Jedni delikatnie poprawiają swoje zdjęcia by nadać im ciekawszy charakter, inni wprost odejmują sobie kilogramy, wydłużają nogi, zwiększają wcięcie w talii, czy sprawiają, że ich twarz wygląda zupełnie inaczej niż na żywo.

Agencja Ogilvy z uwagi na „kreowanie nierealnego ideału piękna” nie będzie współpracować z influencerami, którzy retuszują swoje zdjęcia. Nie chodzi tutaj o zwykłą obróbkę a mocne przerysowanie rzeczywistości.

Zdaniem Ogilvy tego typu działania szkodzą zdrowiu psychicznemu i wobec tego w Wielkiej Brytanii agencja nie podejmie współpracy z influencerami, którzy przerabiają swoje zdjęcia.

Cała branża marketingowa podkreśla, że liczy się autentyczność a Influencer marketing to dziś bardzo popularna i skuteczna forma reklamy w mediach społecznościowych.

Dlatego dodając kolejne stories w filtrze, który zmienia w Was wszystko albo publikując zdjęcie, na którym wyglądacie tak jak nie wyglądacie naprawdę — pomyślcie. Warto być autentycznym nie tylko w mediach społecznościowych.

 

Więcej od autora

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Zobacz także

Najnowsze

Mieszkania dla absolwentów w Białymstoku – przyszłość czy ślepa uliczka?

Nowy program "Mieszkanie dla absolwenta" w Białymstoku oferuje młodym ludziom tanie lokum na start. Czy to sposób na zatrzymanie talentów w mieście? Białystok wprowadza...

Edukacja medialna czyli Alfabet Nowych Mediów na kanale DEM TV

Alfabet Nowych Mediów to kolejny edukacyjny cykl realizowany przez Fundację Edukacji i Mediów (FEiM). Pod kolejnymi literami alfabetu w krótkich filmikach eksperci Fundacji rozwijają...

Matura 2025 – zmiany w egzaminie. Sprawdź, co czeka maturzystów!

Nadchodząca matura 2025 przynosi wiele nowości. Sprawdź, jak te zmiany wpłyną na przyszłych maturzystów. Rok 2025 przynosi istotne zmiany dla uczniów przystępujących do egzaminu maturalnego....

Ustawa Kamilka: Co się zmienia i jakie pytania rodzi nowe prawo ochrony dzieci?

Wprowadzenie tzw. "Ustawy Kamilka" to odpowiedź na tragedię, która poruszyła całą Polskę. Co dokładnie się zmienia? Jakie obowiązki mają teraz placówki edukacyjne i osoby...

Ogólnopolska Młodzieżowa Akademia Medialna już za półmetkiem. Finałowe zjazdy już w 2025 roku

Za nami już trzy spośród pięciu zaplanowanych zjazdów Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej za nami. Inauguracyjny odbył się w grudniu 2023 roku w Racławicach. Dwa...

Kolejna debata BACG. Sztuczna inteligencja- szanse, zagrożenia, wyzwania

Czy sztuczna inteligencja (AI) stanowi większą szansę czy zagrożenie dla naszej przyszłości? To pytanie, które zadajemy sobie przynajmniej od 2-3 lat. Bez względu na...

„Trzy kobiety. Trzy drogi. Patriotyzm jako misja Uniwersytetu”. Polecamy!

"Trzy kobiety. Trzy drogi. Patriotyzm jako misja Uniwersytetu" to publikacja będąca częścią realizowanego przez Stowarzyszenie Absolwentów i Przyjaciół UPJPII programu „Z kobietami – patriotkami”...

III zjazd Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej

W weekend 26-27 października br w warszawskim Hotelu Mercure odbył się III zjazd Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej. To projekt służący poprawie zarządzania w organizacjach...