Jaki kraj taki fast food. Pleśń w rosyjskiej podróbce „McDonalda”

Niedawno pisaliśmy o sieci „Вкусно — и точка”, czyli „Smacznie — i kropka”. To nazwa nowej rosyjskiej wersji McDonald’s, który to wycofał się z Rosji. Stało się tak po inwazji na Ukrainę. Pierwszy z lokali otwarto na Placu Puszkina w Moskwie. To miejsce, gdzie w styczniu 1990 roku otwarto pierwszy McDonald’s. 

W dzień otwarcia mieszkańcy Moskwy całymi rodzinami stali w ogromnych, kilkugodzinnych kolejkach, aby spróbować nowych fast foodów. Wielu z nich głośno przyznawało, że bardzo stęsknili się za takim jedzeniem. Takie posiłki to dla Rosjan powiew zachodu, a do tego dobre w smaku, tanie i pewne jedzenie. Jednak czy na pewno?

W menu znaleźć można się podwójne cheeseburgery, frytki, burgery rybne, a także szeroki wybór lodów i deserów. Wycofano za to Big Tasty, BigMac, McFlurry (wszystko z przedrostkiem „Mc”) oraz napoje — Fanta, Coca-Cola, Sprite. Ważne dla nowego właściciela było to, by zniknęły wszelkie odniesienia do McDonalds’a – począwszy od kogo, przez kolorystykę, po wszelkie emblematy nawiązujące do sieci ze złotym łukiem. Jak się okazało, zniknęła też… jakość.

Media społecznościowe obiegły zdjęcia bułki, jaką dostał jeden z klientów restauracji. Wyraźnie widać na niej pleśń. Ponadto okazuje się, że więcej zdjęć spleśniałych bułek pojawiło się na jednym z kanałów na Telegramie.

https://twitter.com/TPrekrasnaa/status/1543824688228573184?t=Srib11ynBzkxDutxae0Ocg&s=19

Zespół prasowy „Smacznie i Kropka” wydał już komunikat prasowy w sprawie spleśniałego jedzenia. Przedstawiciele restauracji zapewniają, że są w kontakcie z producentem bułek.

„Jakość i bezpieczeństwo produktów to nasz najwyższy priorytet. Podczas przechowywania i przygotowywania produktów przestrzegane są wszystkie niezbędne procedury. Skontaktowaliśmy się już z producentem w celu dalszych wyjaśnień” – tak brzmi komunikat firmy.

O otwarciu restauracji pisaliśmy tutaj: http://ftp.server736653.nazwa.pl/portaldlamlodych/smacznie-i-kropka-nowa-siec-fast-foodow-w-rosji/

Przypomnijmy, że Aleksander Goworow właściciel sieci, poinformował w czerwcu, że nie zatrzyma na ośmiuset pięćdziesięciu restauracjach kupionych od McDonald’s, ale będzie rozwijał następne. Czy spleśniałe bułki nie pokrzyżują mu planów?

 

/GGO/

Foto: zrzut z ekranu/ Twitter.com

Więcej od autora

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Zobacz także

Najnowsze

Mieszkania dla absolwentów w Białymstoku – przyszłość czy ślepa uliczka?

Nowy program "Mieszkanie dla absolwenta" w Białymstoku oferuje młodym ludziom tanie lokum na start. Czy to sposób na zatrzymanie talentów w mieście? Białystok wprowadza...

Edukacja medialna czyli Alfabet Nowych Mediów na kanale DEM TV

Alfabet Nowych Mediów to kolejny edukacyjny cykl realizowany przez Fundację Edukacji i Mediów (FEiM). Pod kolejnymi literami alfabetu w krótkich filmikach eksperci Fundacji rozwijają...

Matura 2025 – zmiany w egzaminie. Sprawdź, co czeka maturzystów!

Nadchodząca matura 2025 przynosi wiele nowości. Sprawdź, jak te zmiany wpłyną na przyszłych maturzystów. Rok 2025 przynosi istotne zmiany dla uczniów przystępujących do egzaminu maturalnego....

Ustawa Kamilka: Co się zmienia i jakie pytania rodzi nowe prawo ochrony dzieci?

Wprowadzenie tzw. "Ustawy Kamilka" to odpowiedź na tragedię, która poruszyła całą Polskę. Co dokładnie się zmienia? Jakie obowiązki mają teraz placówki edukacyjne i osoby...

Ogólnopolska Młodzieżowa Akademia Medialna już za półmetkiem. Finałowe zjazdy już w 2025 roku

Za nami już trzy spośród pięciu zaplanowanych zjazdów Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej za nami. Inauguracyjny odbył się w grudniu 2023 roku w Racławicach. Dwa...

Kolejna debata BACG. Sztuczna inteligencja- szanse, zagrożenia, wyzwania

Czy sztuczna inteligencja (AI) stanowi większą szansę czy zagrożenie dla naszej przyszłości? To pytanie, które zadajemy sobie przynajmniej od 2-3 lat. Bez względu na...

„Trzy kobiety. Trzy drogi. Patriotyzm jako misja Uniwersytetu”. Polecamy!

"Trzy kobiety. Trzy drogi. Patriotyzm jako misja Uniwersytetu" to publikacja będąca częścią realizowanego przez Stowarzyszenie Absolwentów i Przyjaciół UPJPII programu „Z kobietami – patriotkami”...

III zjazd Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej

W weekend 26-27 października br w warszawskim Hotelu Mercure odbył się III zjazd Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej. To projekt służący poprawie zarządzania w organizacjach...