Już w ten weekend młodzież ze wszystkich stron kraju weźmie udział w II zjeździe Akademii Nowych Mediów. Projekt Fundacji Centrum im. Władysława Grabskiego, którego strategicznym partnerem jest Bank Gospodarstwa Krajowego, to wspaniała okazja do zdobycia kompetencji. Z pewnością przydadzą się one w przyszłej karierze zawodowej – dziennikarskiej lub innej.
Dzięki wsparciu projektu przez partnera strategicznego – Bank Gospodarstwa Krajowego – oraz drugiego z partnerów, Fundację Empiria i Wiedza, udział słuchaczy w Akademii jest całkowicie bezpłatny.
Praca z obrazem, dźwiękiem oraz budowanie swojego wizerunku w sieci – to wszystko uczestnicy projektu poznają w trakcie zjazdu Akademii Nowych Mediów. Podczas wykładów, warsztatów i webinariów zgłębiają oni tajniki świata mediów, ze szczególnym uwzględnieniem mediów społecznościowych.
– Jak większość naszych działań, także i to adresowane jest do młodych osób. Żyjąc w XXI wieku wydaje się nam, że wszystko wiemy, kontrolujemy, jesteśmy świadomi nadchodzących zmian. Kolejne wydarzenia, by wspomnieć tu tylko pandemię czy też wojnę na Ukrainie, przekonują nas, że tak nie jest. W szybszej i lepszej percepcji tych wydarzeń coraz większą rolę odgrywają nowe media. Zwłaszcza te, o których istnieniu jeszcze 20 lat temu nawet nie myśleliśmy. Nasz projekt ma ułatwić młodzieży świadome wchodzenie w świat, jaki opisują, a czasem wręcz kreują. Niesie to bowiem za sobą tyle samo szans co zagrożeń – mówi prezes Fundacji Centrum im. Władysława Grabskiego dr Krzysztof Tenerowicz.
Podczas II zjazdu uczestnicy Akademii Nowych Mediów skoncentrują się na zagadnieniach związanych z cyfrowym bezpieczeństwem i kompetencjami w tej dziedzinie oraz zajmą się obszarami dotyczącymi marketingu, komunikacji biznesowej oraz etyką w biznesie i mediach.