Młodzi kupując w sieci najczęściej robią to! Robisz to samo?

Media społecznościowe mają ogromny wpływ na nawyki zakupowe konsumentów z pokolenia Z i Millenialsów — wynika z raportu przeprowadzonego przez  Snap Inc. (właściciela aplikacji SnapChat) firmy i Havas Media Network.

Badanie przeprowadzono na grupie 28 500 osób w wieku 13-34 lata w celu wypracowania strategii, która pomoże markom jeszcze skuteczniej docierać do przedstawicieli pokolenia Z i Millenialsów w przestrzeni mediów społecznościowych.

Raport wskazuje, że aż 64 proc. badanych w wieku 13-34 lat dokonało zakupu poprzez media społecznościowe, 88 proc. dzięki nim odkryło nowe produkty a 44 proc. poprzez aplikacje społecznościowe rozważało zakup i oceniało produkty.

— Handel z wykorzystaniem aplikacji społecznościowych ewoluuje i coraz większy wpływ na decyzje zakupowe mają rozmowy ze znajomymi i wymienianie spostrzeżeń i doświadczeń. Ponad połowa użytkowników SnapChata codziennie wysyła znajomym wiadomości dotyczące produktów. Marki mają ogromną szansę wykorzystać ten fakt i jeszcze lepiej rezonować z młodymi użytkownikami — powiedział Nadav Geft ze Snap Inc.

Jakie jeszcze wnioski płyną z badania?

Aż 85 proc. badanych w swoje decyzje zakupowe włącza znajomych, przyjaciół oraz rodzinę, wykorzystując do tego wiadomości bezpośrednie, oznaczenia w postach a nawet wydarzenia zakupowe „na żywo”. Ponad jedna trzecia ankietowanych podczas zakupu korzysta z rozszerzonej rzeczywistości AR, z czego 66 proc. chętniej  kupi produkt, jeśli doświadczy go przy pomocy AR.

Raport Next Gen Social Commerce Playbook opiera się na badaniu grupy 28 500 konsumentów z pokolenia Z i Millenialsów. W ankiecie udział wzięli mieszkańcy Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Indii, Meksyku, Zjednoczonych Emiratów Arabskich i Stanów Zjednoczonych. Szacuje się, że z mediów społecznościowych korzysta dzisiaj 4,74 miliarda użytkowników a tylko w 2023 roku wartość sprzedaży generowanej przez aplikacje społecznościowe wygeneruje 492 miliardy dolarów.

Więcej od autora

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Zobacz także

Najnowsze

Edukacja zdrowotna i edukacja obywatelska zawitają do szkół

Podczas inauguracji roku szkolnego 2024/2025 szefowa MEN w Zespole Szkół Technicznych w Mielcu w woj. podkarpackim zapowiedziała, że w szkole pojawią się nowe przedmioty:...

Polska firma sponsorem hiszpańskiego klubu piłkarskiego!

InPost został oficjalnym sponsorem Atletico Madryt. Marka będzie widoczna we wielu miejscach w Hiszpanii. Kurierski gigant został sponsorem logistycznym na lata 2024-2025.  „InPost dołącza do...

Adrianna Sułek-Schubert, cicha bohaterka Igrzysk

8 lutego 2024 (tak, dobrze czytacie 2024!) roku Adrianna Sułek-Schubert urodziła syna. Nie przeszkodziło jej to wziąć udziału w Igrzyskach Olimpijskich w Paryżu. Na...

Czego boją się młodzi?

Czego obawiają się młodzi ludzie w Polsce? Jak wynika z niezwykle ciekawego, najnowszego raportu UCE Research i Rissify.pl pt. „Czego boją się młodzi Polacy?”...

O fact-checkingu i mediach w Krakowie czyli II zjazd Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej za nami

W weekend, 20-21 lipca br w Krakowie odbył się II zjazd Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej. Projekt ten organizowany jest przez fundację Prosto z mostu,...

Już za kilka dni II zjazd Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej

Już za niespełna 5 dni Kraków będzie gościł słuchaczy II zjazdu Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej. To inicjatywa realizowana z myślą o młodych adeptach sztuki...

Jak im poszło? Czyli wyniki egzaminu maturalnego

We wtorek 9 lipca o godzinie 8:30 ogłoszono wyniki tegorocznych matur. Tegoroczny egzamin dojrzałości zdało 84,1% zdających, 10,4% ma prawo do poprawki, natomiast 5,5%...

Znamy wyniki Egzaminu Ósmoklasisty!

Trzeciego lipca ponad 220 tysięcy absolwentów szkół podstawowych, otrzymało wyniki egzaminu podsumowującego ich wiedzę z ośmiu lat edukacji. E8 rozpoczął się 14, a zakończył...