Media społecznościowe mają ogromny wpływ na nawyki zakupowe konsumentów z pokolenia Z i Millenialsów — wynika z raportu przeprowadzonego przez Snap Inc. (właściciela aplikacji SnapChat) firmy i Havas Media Network.
Badanie przeprowadzono na grupie 28 500 osób w wieku 13-34 lata w celu wypracowania strategii, która pomoże markom jeszcze skuteczniej docierać do przedstawicieli pokolenia Z i Millenialsów w przestrzeni mediów społecznościowych.
Raport wskazuje, że aż 64 proc. badanych w wieku 13-34 lat dokonało zakupu poprzez media społecznościowe, 88 proc. dzięki nim odkryło nowe produkty a 44 proc. poprzez aplikacje społecznościowe rozważało zakup i oceniało produkty.
— Handel z wykorzystaniem aplikacji społecznościowych ewoluuje i coraz większy wpływ na decyzje zakupowe mają rozmowy ze znajomymi i wymienianie spostrzeżeń i doświadczeń. Ponad połowa użytkowników SnapChata codziennie wysyła znajomym wiadomości dotyczące produktów. Marki mają ogromną szansę wykorzystać ten fakt i jeszcze lepiej rezonować z młodymi użytkownikami — powiedział Nadav Geft ze Snap Inc.
Jakie jeszcze wnioski płyną z badania?
Aż 85 proc. badanych w swoje decyzje zakupowe włącza znajomych, przyjaciół oraz rodzinę, wykorzystując do tego wiadomości bezpośrednie, oznaczenia w postach a nawet wydarzenia zakupowe „na żywo”. Ponad jedna trzecia ankietowanych podczas zakupu korzysta z rozszerzonej rzeczywistości AR, z czego 66 proc. chętniej kupi produkt, jeśli doświadczy go przy pomocy AR.
Raport Next Gen Social Commerce Playbook opiera się na badaniu grupy 28 500 konsumentów z pokolenia Z i Millenialsów. W ankiecie udział wzięli mieszkańcy Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Indii, Meksyku, Zjednoczonych Emiratów Arabskich i Stanów Zjednoczonych. Szacuje się, że z mediów społecznościowych korzysta dzisiaj 4,74 miliarda użytkowników a tylko w 2023 roku wartość sprzedaży generowanej przez aplikacje społecznościowe wygeneruje 492 miliardy dolarów.