Two Column Images
Left Image
Right Image

Młodzi kupując w sieci najczęściej robią to! Robisz to samo?

Media społecznościowe mają ogromny wpływ na nawyki zakupowe konsumentów z pokolenia Z i Millenialsów — wynika z raportu przeprowadzonego przez  Snap Inc. (właściciela aplikacji SnapChat) firmy i Havas Media Network.

Badanie przeprowadzono na grupie 28 500 osób w wieku 13-34 lata w celu wypracowania strategii, która pomoże markom jeszcze skuteczniej docierać do przedstawicieli pokolenia Z i Millenialsów w przestrzeni mediów społecznościowych.

Raport wskazuje, że aż 64 proc. badanych w wieku 13-34 lat dokonało zakupu poprzez media społecznościowe, 88 proc. dzięki nim odkryło nowe produkty a 44 proc. poprzez aplikacje społecznościowe rozważało zakup i oceniało produkty.

— Handel z wykorzystaniem aplikacji społecznościowych ewoluuje i coraz większy wpływ na decyzje zakupowe mają rozmowy ze znajomymi i wymienianie spostrzeżeń i doświadczeń. Ponad połowa użytkowników SnapChata codziennie wysyła znajomym wiadomości dotyczące produktów. Marki mają ogromną szansę wykorzystać ten fakt i jeszcze lepiej rezonować z młodymi użytkownikami — powiedział Nadav Geft ze Snap Inc.

Jakie jeszcze wnioski płyną z badania?

Aż 85 proc. badanych w swoje decyzje zakupowe włącza znajomych, przyjaciół oraz rodzinę, wykorzystując do tego wiadomości bezpośrednie, oznaczenia w postach a nawet wydarzenia zakupowe „na żywo”. Ponad jedna trzecia ankietowanych podczas zakupu korzysta z rozszerzonej rzeczywistości AR, z czego 66 proc. chętniej  kupi produkt, jeśli doświadczy go przy pomocy AR.

Raport Next Gen Social Commerce Playbook opiera się na badaniu grupy 28 500 konsumentów z pokolenia Z i Millenialsów. W ankiecie udział wzięli mieszkańcy Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Indii, Meksyku, Zjednoczonych Emiratów Arabskich i Stanów Zjednoczonych. Szacuje się, że z mediów społecznościowych korzysta dzisiaj 4,74 miliarda użytkowników a tylko w 2023 roku wartość sprzedaży generowanej przez aplikacje społecznościowe wygeneruje 492 miliardy dolarów.

Więcej od autora

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Zobacz także

Najnowsze

Nieistniejący, ale wpływowi – nowa fala wirtualnych influencerów AI

W świecie mediów społecznościowych, który nieustannie poszukuje świeżości i nowości, pojawiło się zjawisko, które jeszcze kilka lat temu mogłoby wydawać się czystą fikcją –...

Trzecie spotkanie ewaluacyjne w ramach prac nad strategią FEiM za nami

Za nami trzecie i zarazem ostatnie spotkanie konsultacyjne poświęcone ewaluacji działań realizowanych przez Fundację Edukacji i Mediów (FEiM) zarówno w ramach przygotowania strategii rozwoju...

Młodzi, media i misja czyli finał Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej

Nieformalna, ale wyjątkowo istotna wspólnota młodych ludzi z całej Polski spotkała się w Warszawie, by zamknąć pewien rozdział – i jednocześnie rozpocząć coś nowego....

Młodzi o mediach, dezinformacji i kampaniach społecznych. Czwarty zjazd Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej za nami

W dniach 10–11 maja w Krakowie odbył się IV zjazd Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej. Uczestnicy – młodzież z całej Polski zaangażowana w działalność społeczną...

Wiedza, aktywność, wymiana doświadczeń. Jutro rozpoczyna się IV zjazd Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej

W dniach 10–11 maja 2025 roku w Krakowie odbędzie się czwarty z pięciu zaplanowanych zjazdów w ramach projektu Ogólnopolska Młodzieżowa Akademia Medialna, organizowanego przez...

Matura 2025 czyli wyzwania, emocje i zmiany

Maj to w Polsce czas szczególny – nie tylko ze względu na wiosenny rozkwit, lecz przede wszystkim z powodu egzaminu maturalnego. Dla ponad 260...

Coraz mniej nauczycieli, coraz mniej chętnych by nimi być…

Polska szkoła, choć każdego września wita uczniów z tą samą energią i nadzieją, stoi dziś na coraz bardziej kruchych fundamentach. Zamiast nowych podręczników i...

Od pasji do wpływu – Ogólnopolska Młodzieżowa Akademia Medialna na finałowej prostej

Ogólnopolska Młodzieżowa Akademia Medialna, organizowana przez Fundację Prosto z mostu, to ambitny projekt edukacyjny skierowany do młodych osób aktywnie działających w sektorze społecznym. Inicjatywa...