Młodzi coraz częściej rezygnują z zabawy z alkoholem. Coraz częściej wśród przedstawicieli pokolenia Z króluje spożywanie napojów bezalkoholowych. Nowy trend to clean life.
Odkąd wysportowana sylwetka stała się jeszcze bardziej pożądana, znacznie więcej młodych ludzi woli wybrać czystą imprezę niż taką z alkoholem. Zdrowy tryb życia stał się synonimem luksusu i jest silnie lansowany w mediach społecznościowych.
Jak wynika z badań Drinkaware 25 proc. Brytyjczyków w wieku 16-25 lat deklaruje się jako osoby niepojące lub ewentualnie spożywający alkohol przy specjalnych okazjach. Trend widać także w sprzedaży napojów NoLo(czyli takich bezalkoholowych lub ze śladową jego ilością). W 2022 roku globalna wartość tego typu produktów wygenerowała aż 11 mld dolarów ze sprzedaży na rynkach w USA, Australii i Europie.
Forbes, powołując się na prognozę Euromonitora, wskazuje, że w 2023 roku napoje NoLo osiągną najsilniejszy wzrost sprzedaży. Warto zauważyć, że napoje z tego segmentu to już standard w klubach i barach oraz restauracjach.
— Coraz więcej osób pyta w klubie o napoje NoLo, jeśli trend się utrzyma, to być może wkrótce większość osób nie będzie piła napojów alkoholowych na imprezach — mówi nam menedżerka jednego z katowickich klubów.
Źródło: Forbes