9 maja w Zespole Szkół im. Żołnierzy Armii Krajowej w Makowie Mazowieckim odbyło się kolejne Spotkanie z Ekonomią. Tym razem młodzież samodzielnie, przy wsparciu eksperta, zastanawiała się nad relacjami reklamy i sukcesu.
Lekcja Magdaleny Bonisławskiej była świetną okazją do zapoznania się z najważniejszymi pojęciami dotyczącymi reklamy oraz samodzielnej refleksji na temat reklamy jako źródła sukcesu.
– Nasz temat brzmiał: Reklama drogą do sukcesu. Zadaliśmy sobie pytanie czy reklamą możemy osiągnąć sukces i wspólnie szukaliśmy odpowiedzi. Po wyjaśnieniu czym jest reklama, z czego powinien się składać prawidłowy przekaz reklamowy, a także podstawowe elementy reklamy, młodzież podzielona na grupy miała za zadanie wykonać zabawkę dla dziecka w oparciu o dostępnie materiały. Każdy element użyty przy produkcji miał określoną wartość, a celem było opracowanie jak najtańszej zabawki, np. użycie kartki papieru kosztowało 2 zł, a użycie nożyczek złotówkę. Następnie młodzież miała wymyślić slogan reklamowy dla zabawki. Podsumowując zajęcia okazało się, że najtańsza zabawka, która kosztowała 7 zł, miała najlepszy przekaz reklamowy i wygrała. Czyli okazało się, że reklamą możemy osiągnąć sukces, że dobre sprzedanie produktu, dotarcie do odpowiedniej grupy klientów, pozwala osiągnąć sukces – mówi nam Magdalena Bonisławska..
– Taka lekcja to było coś nowego, coś wartościowego. Nauka poprzez zabawę. Nie tylko sucha teoria, nie tylko wykład. Uczniowie sami odpowiedzieli na pytanie czy reklamą można osiągnąć sukces – dodaje prelegent.
Spotkanie z Ekonomią to projekt Fundacji Centrum im. Władysława Grabskiego, który sfinansowano ze środków Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego ze środków Rządowego Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018-2030. W wydarzeniu zorganizowanym w Makowie Mazowieckim wzięło udział 31 młodych Polaków.