Poczta Polska i Orlen wycofują ze sprzedaży tygodnik „NIE”

0
134

Zarówno Poczta Polska, jak i Orlen potwierdzili, że wycofują ze swoich placówek tygodnik „NIE”. Decyzja jest pokłosiem kontrowersyjnej okładki gazety, na okładce której znalazł się wizerunek papieża Jana Pawła II i plastikowej lalki wyglądającej, jakby została ukrzyżowana.

Grafika ta nawiązuje do materiału „Franciszkańska 3” wyemitowanego przez TVN24. W reportażu tym Jan Paweł II został oskarżony o to, że będąc jeszcze arcybiskupem krakowskim wiedział o przypadkach pedofilii i molestowania seksualnego nieletnich w diecezji, a mimo to nie wyciągał wobec podejrzewanych o to księży konsekwencji. Dokument stacji TVN24 został oparty na wspomnieniach ofiar i dokumentach służby bezpieczeństwa. Historie księży pedofili z archidiecezji krakowskiej z okresu, gdy biskupem był tam Karol Wojtyła, opisał także Ekke Overbeek, autor książki „Maxima Culpa. Jan Paweł II wiedział.”

Konferencja Episkopatu Polski wydała w tej sprawie oświadczenie apelując, aby „nie niszczyć wspólnego dobra, a do takiego należy niewątpliwie dziedzictwo Jana Pawła II”. W obronę dobrego imienia papieża-Polaka zaangażowało się także wielu polityków (głównie obozu rządzącego) oraz obywateli naszego kraju, dla których Papież – Polak jest największym moralnym autorytetem.

W pierwszej chwili nie udało się uzyskać potwierdzenia, że Poczta Polska rzeczywiście wycofała tygodnik ze sprzedaży.

Tygodnik nie opublikował na swoim profilu zrzut ekranu zawierający skan wiadomości e-mail w tej sprawie.

W udostępnionym przez administratorów konta mailu możemy przeczytać:

Uprzejmie informuję, że placówki pocztowe otrzymały do sprzedaży tygodnik NIE (okładka w załączeniu, nr 10, 10-16 marca br.)

Bardzo proszę o pilne zdjęcie z ekspozycji tego wydawnictwa do czasu wycofania tego nr-u przez Garmond Press (poniedziałek, najpóźniej wtorek – 13-14.03 br.) – przekażę Państwu informację w tym temacie.

Chodzi o to, by do czasu wycofania tego tytułu przez Garmond Press z sieci placówek pocztowych pozycja ta była niedostępna do sprzedaży.

/Podpis/

Ostatecznie Poczta wydała oświadczenie:

Z uwagi na kalkulacje i ryzyka biznesowe podjęliśmy decyzję o wycofaniu tego tytułu prasowego, począwszy od bieżącego numeru – czytamy w nim.

Decyzję o wycofaniu tygodnika NIE z dystrybucji podjął także PLN Orlen.

„Okładka przekracza wszelkie granice. Mamy miejsce dla wszystkich tytułów prasowych, ale nie ma zgody na mowę nienawiści i niszczenie autorytetu św. Jana Pawła II” – napisał na Twitterze Daniel Obajtek, szef koncernu naftowego, będącego również właścicielem wydawnictwa prasowego Polska Press.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj