Two Column Images
Left Image
Right Image

Polscy celebryci kupują NFT ze swoim misiowatym wizerunkiem.

Polscy celebryci kupują NFT ze swoim misiowatym wizerunkiem. Na liście Magda Gessler i Malik Montana.

Jedno jest pewne – zmiana. Świat jest w stałym procesie zmian zarówno pod względem gospodarczym, kulturowym czy jakościowym. Na naszych oczach zachodzą zmiany, dzięki którym przejdziemy przez granicę między obecną rzeczywistością a światem wirtualnym. Może jeszcze niewielu ludzi jest w stanie uświadomić sobie z zachodzących zmian, ale polscy celebryci już tak. Na początku roku polskie gwiazdy takie jak Magda Gessler, Malik Montana, Ola Nowak, Krzysztof Gonciarz i Joanna Jędrzejczak zmienili swoje zdjęcia profilowe na NFT z ich wizerunkiem w stylu animowanego misia.

Na początku pierwsze zasadnicze pytanie – Czym jest NFT?

NFT (non-fungible token) jest tokenem niewymienialnym, opartym na technologii blockchain. Tokenami mogą być obrazki, grafiki, filmy oraz prywatne własności w formie cyfrowej. Niewymienialność czyli oryginalność, bo każdy posiadacz NFT ma niemożliwy do zhakowania i nie do podrobienia certyfikat wiarygodności pliku cyfrowego. Z kupnem NFT jest jak z dokonaniem zakupu oryginalnego obrazu Picasso. Niewymienialne tokeny są identycznie tym samym, tylko w formie cyfrowej.

Z początkiem roku znana restauratorka zaskoczyła swoich fanów, zmieniając swoje zdjęcie profilowe na Facebooku. Nie jest ona jedyną polską gwiazdą, która ma swój własny token NFT.

O dziwo wizerunek misia z bujnymi, kręconymi włosami przypadł do gustu pani Magdzie, ale również jej fanom. Internauci są w szoku, a zarazem w zaciekawieniu, dlaczego polska restauratorka idzie za głosem innowacji i technologii. Przyznała się do swojej satysfakcji i podekscytowania swoim uczestnictwem w polskim projekcie NFT o nazwie Fancy Bears Metaverse. Jakub Chmielniak i Bartek Sibiga zainicjowali projekt, inspirując się amerykańską kolekcją NFT pt. “Bored Ape Yacht Club”. Nie jest to ich pierwszy numer z technologią NFT.

Prowadzą polską platformę tokenizacji, Fanadise, na której miały miejsce dwa nietypowe wydarzenia w zeszłym roku. To właśnie z ramienia tej platformy, Martirenti ztokenizowała swoją miłość, a Doda sprzedała swoje ciało podzielone na kilkaset kawałków w formie cyfrowych obrazków.

Twórcy zapowiadają, że wraz z rozwojem Metawersum i świata wirtualnego, będą inicjowane coraz to bardziej innowacyjne projekty, a nawet zmiany, które będą dotyczyć wielu ludzi na świecie. Taka wizja nie jest tak bardzo odległa, bo już w tym dziesięcioleciu doświadczymy świata z filmów science fiction.

Autor: Bartosz Nyga

Więcej od autora

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Zobacz także

Najnowsze

Egzamin ósmoklasisty 2025. Znamy wyniki!

Centralna Komisja Egzaminacyjna opublikowała wyniki tegorocznego egzaminu ósmoklasisty. Do testów przystąpiło ponad 360 tysięcy uczniów z całej Polski. Egzamin obejmował trzy obowiązkowe przedmioty: język...

Zakończenie roku szkolnego 2024/2025 – przed nami wakacje

W piątek, 27 czerwca 2025 roku, oficjalnie zakończył się rok szkolny 2024/2025. Blisko 4,6 miliona uczniów z całej Polski odebrało świadectwa i rozpoczęło długo...

Powrót „Szkoły po godzinach”. Przedwakacyjne spotkanie o finansach w Krakowie

W czwartek, 26 czerwca br., w Katolickiej Szkole Podstawowej im. Świętej Rodziny z Nazaretu w Krakowie odbyła się specjalna prelekcja dla uczniów klasy 6b,...

Nieistniejący, ale wpływowi – nowa fala wirtualnych influencerów AI

W świecie mediów społecznościowych, który nieustannie poszukuje świeżości i nowości, pojawiło się zjawisko, które jeszcze kilka lat temu mogłoby wydawać się czystą fikcją –...

Trzecie spotkanie ewaluacyjne w ramach prac nad strategią FEiM za nami

Za nami trzecie i zarazem ostatnie spotkanie konsultacyjne poświęcone ewaluacji działań realizowanych przez Fundację Edukacji i Mediów (FEiM) zarówno w ramach przygotowania strategii rozwoju...

Młodzi, media i misja czyli finał Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej

Nieformalna, ale wyjątkowo istotna wspólnota młodych ludzi z całej Polski spotkała się w Warszawie, by zamknąć pewien rozdział – i jednocześnie rozpocząć coś nowego....

Młodzi o mediach, dezinformacji i kampaniach społecznych. Czwarty zjazd Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej za nami

W dniach 10–11 maja w Krakowie odbył się IV zjazd Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej. Uczestnicy – młodzież z całej Polski zaangażowana w działalność społeczną...

Wiedza, aktywność, wymiana doświadczeń. Jutro rozpoczyna się IV zjazd Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej

W dniach 10–11 maja 2025 roku w Krakowie odbędzie się czwarty z pięciu zaplanowanych zjazdów w ramach projektu Ogólnopolska Młodzieżowa Akademia Medialna, organizowanego przez...