Two Column Images
Left Image
Right Image

Powstanie nowa platforma streamingowa dla młodych? MeduM coraz bliżej

Ministerstwo Edukacji i Nauki chce stworzyć nową platformę streamingową VoD pod nazwą Multimedialna Edukacja Młodzieży (MeduM). Według założeń ma to być połączenie TikToka i Netflixa.

Celem MeduM jest stworzenie i upowszechnienie wśród uczniów w wieku 12-18 lat multimedialnych materiałów edukacyjnych oraz dydaktycznych wspierających proces kształcenia oraz umieszczenie ich na utworzonej na potrzeby tego działania platformie streamingowej VoD. W ramach tego projektu ma powstać przynajmniej 230 kilkuminutowych filmów lub animacji, które będą „wsparciem podstawy programowej” m.in. dla nowego przedmiotu szkolnego historia i teraźniejszość.

– Zdaję sobie sprawę, że młodzi ludzie nie oglądają telewizji, są na platformach streamingowych. Dlatego zleciłem Narodowemu Centrum Badań i Rozwoju konkurs za 30 mln zł na produkcję kilkuset krótkich, czterominutowych filmów o tematyce historycznej, ekonomicznej i kulturowej, które będą zamieszczane i promowane na platformach streamingowych – mówił niedawno dr hab. Przemysław Czarnek, minister edukacji i nauki w rozmowie z tygodnikiem „Sieci”.

Konkurs ogłosiło i przeprowadziło Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Z puli złożonych wniosków 25 ofert zostało skierowanych do oceny merytorycznej. Finalnie wyłoniono cztery projekty, które otrzymają finansowanie.

Co obejmie MeduM?

Wiadomo, że materiały edukacyjne i dedaktyczne obejmą trzy obszary: historię Polski ze szczególnym uwzględnieniem historii gospodarczej i politycznej; historię sztuki, muzyki, literatury, teatru, sztuk plastycznych i architektury w ujęciu polskiego dziedzictwa narodowego oraz innowacyjność produktów i usług, komercjalizację wyników badań naukowych oraz ich transfer do gospodarki.

W pierwszym przypadku zostaną zaangażowani „ambasadorzy przedsięwzięcia, osoby opowiadające o swojej historii lub historii znanej im z opowieści swoich bliskich, którzy byli świadkami, bądź brali udział w przedstawionych wydarzeniach historycznych od roku 1944 do 2015”. Ponadto zostaną również zaangażowane osoby znane, które opowiedzą krótką rodzinną historię, będącą wycinkiem historycznego zdarzenia. W dodatku internetowi influencerzy jako reprezentanci młodego pokolenia będą opowiadać o swoich emocjach w zetknięciu z konkretnymi wydarzeniami, które często dla wielu były mało znane, a mogły wpłynąć na życie ich dziadków i rodziców, a przez to na ich samych.

W drugim obszarze mają zostać zaangażowani „artyści z różnych obszarów sztuki, muzycy, graficy, filmowcy, DJ-e, performerzy, dziennikarze, a także influencerzy internetowi publikujący treści na FB, Instagramie i TikToku itp.”. Z kolei w trzecim zaangażowani mają zostać „naukowcy, wynalazcy, innowatorzy, przedsiębiorcy, autorytety z różnych dziedzin, startup-owcy, influencerzy”.

Z dokumentów udostępnionych przez NCBiR wynika, że materiały mają być multimedialne, a także, że „będą prezentowane w nowoczesnej formie krótkich materiałów video, wzbogaconych atrakcyjnymi rozwiązaniami graficznymi i animacją”.

 

Dr Karol Gac – dziennikarz, publicysta i komentator życia politycznego. Efekty jego pracy można znaleźć na portalu DoRzeczy.pl, którym kieruje i w tygodniku „Do Rzeczy”. Felietonista „Tygodnika Solidarność” oraz prowadzący poranek „Siódma 9” w rozgłośniach katolickich.

 

Źr: NCBiR

Foto: gov.pl

Więcej od autora

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Zobacz także

Najnowsze

Nieistniejący, ale wpływowi – nowa fala wirtualnych influencerów AI

W świecie mediów społecznościowych, który nieustannie poszukuje świeżości i nowości, pojawiło się zjawisko, które jeszcze kilka lat temu mogłoby wydawać się czystą fikcją –...

Trzecie spotkanie ewaluacyjne w ramach prac nad strategią FEiM za nami

Za nami trzecie i zarazem ostatnie spotkanie konsultacyjne poświęcone ewaluacji działań realizowanych przez Fundację Edukacji i Mediów (FEiM) zarówno w ramach przygotowania strategii rozwoju...

Młodzi, media i misja czyli finał Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej

Nieformalna, ale wyjątkowo istotna wspólnota młodych ludzi z całej Polski spotkała się w Warszawie, by zamknąć pewien rozdział – i jednocześnie rozpocząć coś nowego....

Młodzi o mediach, dezinformacji i kampaniach społecznych. Czwarty zjazd Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej za nami

W dniach 10–11 maja w Krakowie odbył się IV zjazd Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej. Uczestnicy – młodzież z całej Polski zaangażowana w działalność społeczną...

Wiedza, aktywność, wymiana doświadczeń. Jutro rozpoczyna się IV zjazd Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej

W dniach 10–11 maja 2025 roku w Krakowie odbędzie się czwarty z pięciu zaplanowanych zjazdów w ramach projektu Ogólnopolska Młodzieżowa Akademia Medialna, organizowanego przez...

Matura 2025 czyli wyzwania, emocje i zmiany

Maj to w Polsce czas szczególny – nie tylko ze względu na wiosenny rozkwit, lecz przede wszystkim z powodu egzaminu maturalnego. Dla ponad 260...

Coraz mniej nauczycieli, coraz mniej chętnych by nimi być…

Polska szkoła, choć każdego września wita uczniów z tą samą energią i nadzieją, stoi dziś na coraz bardziej kruchych fundamentach. Zamiast nowych podręczników i...

Od pasji do wpływu – Ogólnopolska Młodzieżowa Akademia Medialna na finałowej prostej

Ogólnopolska Młodzieżowa Akademia Medialna, organizowana przez Fundację Prosto z mostu, to ambitny projekt edukacyjny skierowany do młodych osób aktywnie działających w sektorze społecznym. Inicjatywa...