Powstanie nowa platforma streamingowa dla młodych? MeduM coraz bliżej

Ministerstwo Edukacji i Nauki chce stworzyć nową platformę streamingową VoD pod nazwą Multimedialna Edukacja Młodzieży (MeduM). Według założeń ma to być połączenie TikToka i Netflixa.

Celem MeduM jest stworzenie i upowszechnienie wśród uczniów w wieku 12-18 lat multimedialnych materiałów edukacyjnych oraz dydaktycznych wspierających proces kształcenia oraz umieszczenie ich na utworzonej na potrzeby tego działania platformie streamingowej VoD. W ramach tego projektu ma powstać przynajmniej 230 kilkuminutowych filmów lub animacji, które będą „wsparciem podstawy programowej” m.in. dla nowego przedmiotu szkolnego historia i teraźniejszość.

– Zdaję sobie sprawę, że młodzi ludzie nie oglądają telewizji, są na platformach streamingowych. Dlatego zleciłem Narodowemu Centrum Badań i Rozwoju konkurs za 30 mln zł na produkcję kilkuset krótkich, czterominutowych filmów o tematyce historycznej, ekonomicznej i kulturowej, które będą zamieszczane i promowane na platformach streamingowych – mówił niedawno dr hab. Przemysław Czarnek, minister edukacji i nauki w rozmowie z tygodnikiem „Sieci”.

Konkurs ogłosiło i przeprowadziło Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Z puli złożonych wniosków 25 ofert zostało skierowanych do oceny merytorycznej. Finalnie wyłoniono cztery projekty, które otrzymają finansowanie.

Co obejmie MeduM?

Wiadomo, że materiały edukacyjne i dedaktyczne obejmą trzy obszary: historię Polski ze szczególnym uwzględnieniem historii gospodarczej i politycznej; historię sztuki, muzyki, literatury, teatru, sztuk plastycznych i architektury w ujęciu polskiego dziedzictwa narodowego oraz innowacyjność produktów i usług, komercjalizację wyników badań naukowych oraz ich transfer do gospodarki.

W pierwszym przypadku zostaną zaangażowani „ambasadorzy przedsięwzięcia, osoby opowiadające o swojej historii lub historii znanej im z opowieści swoich bliskich, którzy byli świadkami, bądź brali udział w przedstawionych wydarzeniach historycznych od roku 1944 do 2015”. Ponadto zostaną również zaangażowane osoby znane, które opowiedzą krótką rodzinną historię, będącą wycinkiem historycznego zdarzenia. W dodatku internetowi influencerzy jako reprezentanci młodego pokolenia będą opowiadać o swoich emocjach w zetknięciu z konkretnymi wydarzeniami, które często dla wielu były mało znane, a mogły wpłynąć na życie ich dziadków i rodziców, a przez to na ich samych.

W drugim obszarze mają zostać zaangażowani „artyści z różnych obszarów sztuki, muzycy, graficy, filmowcy, DJ-e, performerzy, dziennikarze, a także influencerzy internetowi publikujący treści na FB, Instagramie i TikToku itp.”. Z kolei w trzecim zaangażowani mają zostać „naukowcy, wynalazcy, innowatorzy, przedsiębiorcy, autorytety z różnych dziedzin, startup-owcy, influencerzy”.

Z dokumentów udostępnionych przez NCBiR wynika, że materiały mają być multimedialne, a także, że „będą prezentowane w nowoczesnej formie krótkich materiałów video, wzbogaconych atrakcyjnymi rozwiązaniami graficznymi i animacją”.

 

Dr Karol Gac – dziennikarz, publicysta i komentator życia politycznego. Efekty jego pracy można znaleźć na portalu DoRzeczy.pl, którym kieruje i w tygodniku „Do Rzeczy”. Felietonista „Tygodnika Solidarność” oraz prowadzący poranek „Siódma 9” w rozgłośniach katolickich.

 

Źr: NCBiR

Foto: gov.pl

Więcej od autora

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Zobacz także

Najnowsze

Ustawa Kamilka: Co się zmienia i jakie pytania rodzi nowe prawo ochrony dzieci?

Wprowadzenie tzw. "Ustawy Kamilka" to odpowiedź na tragedię, która poruszyła całą Polskę. Co dokładnie się zmienia? Jakie obowiązki mają teraz placówki edukacyjne i osoby...

Ogólnopolska Młodzieżowa Akademia Medialna już za półmetkiem. Finałowe zjazdy już w 2025 roku

Za nami już trzy spośród pięciu zaplanowanych zjazdów Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej za nami. Inauguracyjny odbył się w grudniu 2023 roku w Racławicach. Dwa...

Kolejna debata BACG. Sztuczna inteligencja- szanse, zagrożenia, wyzwania

Czy sztuczna inteligencja (AI) stanowi większą szansę czy zagrożenie dla naszej przyszłości? To pytanie, które zadajemy sobie przynajmniej od 2-3 lat. Bez względu na...

„Trzy kobiety. Trzy drogi. Patriotyzm jako misja Uniwersytetu”. Polecamy!

"Trzy kobiety. Trzy drogi. Patriotyzm jako misja Uniwersytetu" to publikacja będąca częścią realizowanego przez Stowarzyszenie Absolwentów i Przyjaciół UPJPII programu „Z kobietami – patriotkami”...

III zjazd Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej

W weekend 26-27 października br w warszawskim Hotelu Mercure odbył się III zjazd Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej. To projekt służący poprawie zarządzania w organizacjach...

Jak mądrze i bezpiecznie korzystać z nowych technologii w życiu ucznia i studenta czyli warsztaty w Domu Edukacji Medialnej!

Piątkowy wieczór, 25 października br na Dorotowskiej w Domu Edukacji Medialnej upłynął w atmosferze niezwykle ciekawych zajęć i efektywnie spędzonego czasu. Stało się tak...

Sport i media w XXI wieku. Dokąd zmierzamy? czyli warszawska debata BACG

W sobotnie popołudnie, 26 października br w warszawskim hotelu Mercure odbyła się niezwykle ciekawa debata. Jej organizatorem w ramach realizowanego projektu  pt. Edukacja społeczno-ekonomiczna...

W najbliższy weekend w Warszawie zagości Ogólnopolska Młodzieżowa Akademia Medialna

26-27 października br czyli w najbliższy weekend, w Warszawie odbędzie się III zjazd Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej. To inicjatywa realizowana z myślą o młodych...