Ogólnopolski Kongres Nowych Mediów to bardzo intensywny czas. Nie zwalniamy tempa i rozpoczynamy ostatnią już dziś debatę pt.: W świecie nowych mediów 2030 – jaka przyszłość?
W panelu głos zabrali: Mariusz Bartkowicz, dr Krzysztof Tenerowicz, Michał Drewnicki, dr Karol Gac, moderator – Grzegorz Izbicki. Eksperci podczas debaty rozważali jakie zmiany na nas czekają w nadchodzącej dekadzie i samoistnie przenieśli uczestników do przyszłości. Jej nikt nie jest pewny, a w szczególności tak szybko rozwijającego się rynku nowych mediów.
Jak tradycyjne media mogą wejść na falę trendów kreowanych przez nowe media? Czy rozwój technologiczny – powstawanie kolejnych platform społecznościowych, które są nośnikiem setek tysięcy informacji, jest “zagładą” dla tradycyjnych mediów czy może szansą? Oto pytania, które padły podczas debaty.
Bez wątpienia zagadnienie nie należy do łatwych, ale odpowiedzi na nie udzielił doktor Krzysztof Tenerowicz. Ekspert uważa, że “to zależy”. Tradycyjne media były i są, a nowe media mogą je znacznie zmodyfikować, lecz nie unicestwić. Nie możemy być pewni co nas czeka, jakie zmiany nadejdą. Istotne jest jednak, że postęp nie doprowadzi do końca tradycyjnych mediów – telewizji, radia i prasy.
Podczas panelu dyskutowano również o przyszłości influencerów i youtuberów za 10 lata. Czy będą mieli oni większy wpływ na opinię publiczną? Czy programy informacyjne tworzone przez profesjonalnych redaktorów odejdą do lamusa?
Mariusz Bartkowicz uważa, że władza influencerów opiera się na fanach. Poprzez to mają oni duży wpływ na otoczenie. Jednak badania pokazują, że autentyczność idoli poddawana jest pod wątpliwość. Człowiek potrzebuje rzetelnych informacji i wiarygodnych danych, które zapewniają mu obiektywny ogląd rzeczywistości.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu Narodowego Centrum Kultury Kultura – Interwencje. Edycja 2022.