Two Column Images
Left Image
Right Image

Właściciel Cinema City jest bankrutem. Czy to koniec popularnego potentata?

Cinema City International, czyli największy operator kin w Europie Środkowo-Wschodniej, a także w Izraelu, ostatnio przechodzi trudny okres. Wiąże się to z lawinowym spadkiem akcji brytyjskiego koncernu Cineworld PLX o ponad 60 proc., co sprawia, że właściciel wspomnianego przedsiębiorstwa przygotowuje się do ogłoszenia upadłości. Dlaczego fakt ten może niepokoić zwolenników Cinema City? Otóż, Cineworld to koncern, w którego skład m.in. wchodzi popularna w Polsce sieć operatorów kin.

Przyczyną trudnej sytuacji brytyjskiego potentata, są straty spowodowane przez pandemię Covid-19. Okres epidemii doprowadził do tego, iż  spółka boryka się zadłużeniem na około 5 mld dolarów. Wydawało się, że powrót do normalności poprawi sytuację Cineworld i stopniowo koncern będzie mógł rozwiązywać problemy związane z gigantycznymi należnościami finansowymi. Niestety rzeczywistość nie jest jednak tak kolorowa. Liczba klientów, którzy powrócili do kin wraz z końcem lockdownu nie jest wystarczająco duża. Dodatkowo hitowe premiery, które wiązały się z dużymi oczekiwaniami jeśli chodzi o zarobki, nie spełniły swej roli. Według The Wall Street Journal filmy takie jak: „Batman”, „Thor: Miłość i grom” czy „Top Gun: Maverick” mimo dużego zainteresowania, osiągnęły mniejsze pułapy oglądalności od spodziewanych.

Grupa Cineworld PLX to druga co do wielkości sieć kin na świecie z ponad 9000 ekranami zlokalizowanymi w 751. Koncern operuje na terenie: Bułgarii, Węgier, Rumunii, Czech, Irlandii, Słowacji, Polski, Izraela, Wielkiej Brytanii i USA.

Na ten moment uzyskaliśmy lakoniczny komunikat ze strony polskiego przedstawicielstwa Cinema City: „W nawiązaniu do ostatnich komunikatów dotyczących wewnętrznych spraw finansowych grupy Cineworld pragniemy poinformować, że działalność biznesowa Cinema City pozostaje bez zmian. Zależy nam na naszych Klientach i tym, aby wciąż być najlepszym miejscem do oglądania filmów” — deklarują przedstawiciele polskiej sieci.

Cinema City posiada 34 placówki zlokalizowane w 20 miastach i niewątpliwie jest znaczącym graczem na rodzimym rynku operatorów kinowych. Jeszcze niedawno przedstawiciele Cinema City Polska informowali, że w Polsce branża kinowa radzi sobie ostatnio całkiem nieźle. „Śmiało można stwierdzić, że rynek reklamy kinowej wraca do stanu sprzed pandemii” – mówiła w maju „Pressowi” Bianka Pawlewska, vice president of advertising New Age Media/Cinema City Group. Jako powody optymizmu podawała m.in… dobry repertuar i rosnącą frekwencję.  Czy takie nastroje wciąż panują wśród członków zarządu? Wydaje się, iż wszyscy pracownicy sieci popularnych w Polsce operatorów kinowych mogą patrzeć z niepokojem w przyszłość i bacznie śledzą doniesienia dotyczące sytuacji Cineworld PLX.

 

/GGO/

Foto: zrzut z ekranu/Youtube.com

Więcej od autora

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Zobacz także

Najnowsze

Młodzi o mediach, dezinformacji i kampaniach społecznych. Czwarty zjazd Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej za nami

W dniach 10–11 maja w Krakowie odbył się IV zjazd Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej. Uczestnicy – młodzież z całej Polski zaangażowana w działalność społeczną...

Wiedza, aktywność, wymiana doświadczeń. Jutro rozpoczyna się IV zjazd Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej

W dniach 10–11 maja 2025 roku w Krakowie odbędzie się czwarty z pięciu zaplanowanych zjazdów w ramach projektu Ogólnopolska Młodzieżowa Akademia Medialna, organizowanego przez...

Matura 2025 czyli wyzwania, emocje i zmiany

Maj to w Polsce czas szczególny – nie tylko ze względu na wiosenny rozkwit, lecz przede wszystkim z powodu egzaminu maturalnego. Dla ponad 260...

Coraz mniej nauczycieli, coraz mniej chętnych by nimi być…

Polska szkoła, choć każdego września wita uczniów z tą samą energią i nadzieją, stoi dziś na coraz bardziej kruchych fundamentach. Zamiast nowych podręczników i...

Od pasji do wpływu – Ogólnopolska Młodzieżowa Akademia Medialna na finałowej prostej

Ogólnopolska Młodzieżowa Akademia Medialna, organizowana przez Fundację Prosto z mostu, to ambitny projekt edukacyjny skierowany do młodych osób aktywnie działających w sektorze społecznym. Inicjatywa...

Fact-checking czyli co warto wiedzieć?

Fact-checking, czyli weryfikacja faktów, to proces sprawdzania prawdziwości informacji przed ich publikacją lub po ich upublicznieniu. Praktyka ta jest niezbędna w dziennikarstwie, ale równie...

„Kosmiczne studia” na krakowskiej AGH

Akademia Górniczo-Hutnicza (AGH) w Krakowie uruchomiła nowy kierunek studiów magisterskich – Technologie Kosmiczne (Space Technologies). Jest to jedna z pierwszych tego typu ofert edukacyjnych...

„Dojrzewanie” czyli refleksja nad serialem Netflixa

Serial "Dojrzewanie" to przejmująca opowieść o współczesnym świecie nastolatków, który nieustannie balansuje między dzieciństwem a dorosłością. To produkcja, która nie tylko angażuje, ale także...