W Warszawie odbył się kolejny, trzeci zjazd Akademii Nowych. Słuchacze projektu spotkali się z ekspertami i ludźmi mediów. Zjazd został zdominowany przez tematykę związaną z relacjami mediów z geopolityką i gospodarką.
Partnerem strategicznym projektu fundacji Centrum im. Władysława Grabskiego jest Bank Gospodarstwa Krajowego, a wydarzenie wspiera również Fundacja Empiria i Wiedza.
III zjazd był między innymi okazją do dyskusji o zagadnieniach geopolitycznych. Doskonałym pretekstem do tego był wykład Radosława Pyffela pt. Geopolityka i media przyszłości czyli szanse i wyzwania koncepcji „Trójmorza”.
Otaczająca nas rzeczywistość wyraźnie pokazuje jak wiele zmieniły ostatnie miesiące. Warto się zastanowić co te zmiany oznaczają i mogą oznaczać dla Polski i państw regionu.
– Konflikt na Ukrainie pokazał naszemu pokoleniu, że nic, w tym pokój i bezpieczeństwo, nie jest dane na zawsze. Powinniśmy wyciągać wnioski z tragedii jaka stała się udziałem Ukrainy. Musimy w tym kontekście pamiętać o wymiarze medialnym tego konfliktu. Stanowi on niezwykle ważną, a może wręcz kluczową sferę jego przebiegu i relacjonowania – mówi jeden ze słuchaczy Akademii Sylwester Stachurski.
Uczestnicy wydarzenia mieli także okazję do spotkania z red. Dorotą Łosiewicz. Wygłosił ona prelekcję pt. Wizerunek w mediach tradycyjnych a w nowych mediach – różnice, szanse i wyzwania. Rynek medialny w Polsce. Wykład okazał się doskonałym wstępem do dyskusji o różnicach i podobieństwach pomiędzy mediami tradycyjnymi i nowoczesnymi.
Doskonałym uzupełnieniem tego bloku było spotkanie z Karolem Pietrasem podczas zajęć pt. Pieniądze, etyka, media. Kapitał społeczny jako filar rozwoju gospodarczego. Podczas tego bloku słuchacze pod czujnym okiem prelegenta starali się odkrywać zależności jakie występują pomiędzy światem mediów, wartości i gospodarki.
Nowym elementem zjazdów Akademii Nowych Mediów jest blok zajęć jakie sami uczestnicy przygotowują dla siebie nawzajem. Nie inaczej było i podczas ostatniego zjazdu. Tym razem były to zagadnienia związane z bezpieczeństwem w sieci oraz zarządzania kryzysem w nowych mediach. Niewątpliwie pomysł ten „przyjął się” i będzie kontynuowany podczas kolejnych zjazdów.
Kolejny zjazd Akademii odbędzie się jeszcze w październiku.
Dzięki współpracy z partnerem strategicznym projektu – Bankiem Gospodarstwa Krajowego oraz drugim z partnerów, Fundacją Empiria i Wiedza, udział w Akademii jest całkowicie darmowy. Każdorazowo uczestniczy w nim między 20 a 30 słuchaczek i słuchaczy z całej Polski.
Jak zauważa jedna ze słuchaczek Karolina Wieczerzak: Czymś co odróżnia Akademię Nowych Mediów od innych projektów, w których uczestniczyłam, jest możliwość bezpośredniego sprawdzenia się w tworzeniu świadomych social mediów, co w połączeniu ze sporą dawką rzetelnej wiedzy daje wymierne efekty. Co ważne, wiedza ta jest użyteczna na co dzień, np. przy budowaniu własnej sylwetki w wirtualnym świecie. Część warsztatowa aktywizowała wszystkich uczestników zjazdu. Daje to okazję praktycznej współpracy w ramach zespołów projektowych jakie tworzymy podczas zajęć ANM.
Z kolei jej koleżanka Jolanta Niemiec dodaje: Dzięki zajęciom każdy z nas uświadamia sobie, że na co dzień uczestniczymy i współkreujemy medialną rzeczywistość. Nasza aktywność, działanie, wartości, które przekazujemy wpływają na innych. Warto o tym pamiętać. Tym bardziej, że rola i znaczenie tzw. „nowych mediów” ciągle rosną.
Źródło: materiały prasowe