Gdzie się najwięcej pije w naszym kraju?

Twórcy aplikacji PanParagon przeprowadzili badanie dotyczące spożywania alkoholu przez mieszkańców naszego kraju. Jaki jest ulubiony trunek Polaków? W którym województwie sprzedaje się najwięcej napojów wyskokowych? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie poniżej!

„PanParagon to aplikacja do wyszukiwania promocji oraz przechowywania paragonów. Dzięki anonimowym danym, które każdego dnia trafiają do naszego systemu mamy możliwość analizy cen produktów, realnej inflacji czy najnowszych trendów konsumenckich. Tym razem skupiliśmy się na obecności alkoholu na paragonach spożywczych w poszczególnych województwach” – informuje Antonina Grzelak z PanParagonu.

Według statystyk ujętych w analizie danych PanParagonu najwięcej alkoholu kupują mieszkańcy województwa śląskiego oraz zachodniopomorskiego. Dla niektórych może być to niemałe zaskoczenie, gdyż stereotypowo to raczej wschodnia część Polski jest postrzegana jako ta „bardziej alkoholowa”. O ile Podlasie widnieje stosunkowo wysoko na liście konsumentów mocniejszych trunków, to przykładowo Podkarpacie plasuje się na ostatniej pozycji we wspomnianym zestawieniu. Województwo opolskie oraz kujawsko-pomorskie to kolejne regiony gdzie Polacy względnie rzadko decydują się na zakup alkoholu.

Jaki trunek jest najczęściej kupowanym napojem wyskokowym w Polsce? Odpowiedź na to pytanie jest prosta do odgadnięcia. W kraju nad Wisłą zdecydowanym faworytem jest piwo, które stanowi około 10% kupowanych przez Polaków alkoholi. Dalej znajduje się wódka, wino i whisky, natomiast gin, tequilla oraz brandy nie są częstym wyborem konsumentów.

Za najbardziej piwne województwa możemy uznać śląskie, zachodniopomorskie i małopolskie. To właśnie tam najczęściej kupuję się złocisty trunek. Natomiast mieszkańcy Podkarpacia i Wielkopolski najrzadziej decydują się zakup piwa. Z kolei wódka dominuje na Podlasiu i Śląsku, a wino w Wielkopolsce i na Pomorzu Zachodnim. Tymczasem mieszkańcy Warmii i Mazur to najwięksi w Polsce miłośnicy whisky.

„Warto zauważyć, że prawie we wszystkich przebadanych przez nas aspektach na prowadzenie wybija się województwo śląskie. Tutaj chętnie kupowane jest piwo, wino, wódka, ale także napoje bezalkoholowe. Województwo opolskie oraz podkarpackie w większości przypadków znajdują się natomiast w ogonie alkoholowego rankingu. Oznacza to, że w porównaniu z innymi regionami w kraju napoje wyskokowe nie są tutaj częstym wyborem użytkowników aplikacji PanParagon” – stwierdza Antonina Grzelak.

 

/JKI/

Źródła: portalspozywczy.pl; businessinsider.com.pl

Foto: zrzut z ekranu/Youtube.com

Więcej od autora

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Zobacz także

Najnowsze

Ustawa Kamilka: Co się zmienia i jakie pytania rodzi nowe prawo ochrony dzieci?

Wprowadzenie tzw. "Ustawy Kamilka" to odpowiedź na tragedię, która poruszyła całą Polskę. Co dokładnie się zmienia? Jakie obowiązki mają teraz placówki edukacyjne i osoby...

Ogólnopolska Młodzieżowa Akademia Medialna już za półmetkiem. Finałowe zjazdy już w 2025 roku

Za nami już trzy spośród pięciu zaplanowanych zjazdów Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej za nami. Inauguracyjny odbył się w grudniu 2023 roku w Racławicach. Dwa...

Kolejna debata BACG. Sztuczna inteligencja- szanse, zagrożenia, wyzwania

Czy sztuczna inteligencja (AI) stanowi większą szansę czy zagrożenie dla naszej przyszłości? To pytanie, które zadajemy sobie przynajmniej od 2-3 lat. Bez względu na...

„Trzy kobiety. Trzy drogi. Patriotyzm jako misja Uniwersytetu”. Polecamy!

"Trzy kobiety. Trzy drogi. Patriotyzm jako misja Uniwersytetu" to publikacja będąca częścią realizowanego przez Stowarzyszenie Absolwentów i Przyjaciół UPJPII programu „Z kobietami – patriotkami”...

III zjazd Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej

W weekend 26-27 października br w warszawskim Hotelu Mercure odbył się III zjazd Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej. To projekt służący poprawie zarządzania w organizacjach...

Jak mądrze i bezpiecznie korzystać z nowych technologii w życiu ucznia i studenta czyli warsztaty w Domu Edukacji Medialnej!

Piątkowy wieczór, 25 października br na Dorotowskiej w Domu Edukacji Medialnej upłynął w atmosferze niezwykle ciekawych zajęć i efektywnie spędzonego czasu. Stało się tak...

Sport i media w XXI wieku. Dokąd zmierzamy? czyli warszawska debata BACG

W sobotnie popołudnie, 26 października br w warszawskim hotelu Mercure odbyła się niezwykle ciekawa debata. Jej organizatorem w ramach realizowanego projektu  pt. Edukacja społeczno-ekonomiczna...

W najbliższy weekend w Warszawie zagości Ogólnopolska Młodzieżowa Akademia Medialna

26-27 października br czyli w najbliższy weekend, w Warszawie odbędzie się III zjazd Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej. To inicjatywa realizowana z myślą o młodych...