Two Column Images
Left Image
Right Image

Gdzie się najwięcej pije w naszym kraju?

Twórcy aplikacji PanParagon przeprowadzili badanie dotyczące spożywania alkoholu przez mieszkańców naszego kraju. Jaki jest ulubiony trunek Polaków? W którym województwie sprzedaje się najwięcej napojów wyskokowych? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie poniżej!

„PanParagon to aplikacja do wyszukiwania promocji oraz przechowywania paragonów. Dzięki anonimowym danym, które każdego dnia trafiają do naszego systemu mamy możliwość analizy cen produktów, realnej inflacji czy najnowszych trendów konsumenckich. Tym razem skupiliśmy się na obecności alkoholu na paragonach spożywczych w poszczególnych województwach” – informuje Antonina Grzelak z PanParagonu.

Według statystyk ujętych w analizie danych PanParagonu najwięcej alkoholu kupują mieszkańcy województwa śląskiego oraz zachodniopomorskiego. Dla niektórych może być to niemałe zaskoczenie, gdyż stereotypowo to raczej wschodnia część Polski jest postrzegana jako ta „bardziej alkoholowa”. O ile Podlasie widnieje stosunkowo wysoko na liście konsumentów mocniejszych trunków, to przykładowo Podkarpacie plasuje się na ostatniej pozycji we wspomnianym zestawieniu. Województwo opolskie oraz kujawsko-pomorskie to kolejne regiony gdzie Polacy względnie rzadko decydują się na zakup alkoholu.

Jaki trunek jest najczęściej kupowanym napojem wyskokowym w Polsce? Odpowiedź na to pytanie jest prosta do odgadnięcia. W kraju nad Wisłą zdecydowanym faworytem jest piwo, które stanowi około 10% kupowanych przez Polaków alkoholi. Dalej znajduje się wódka, wino i whisky, natomiast gin, tequilla oraz brandy nie są częstym wyborem konsumentów.

Za najbardziej piwne województwa możemy uznać śląskie, zachodniopomorskie i małopolskie. To właśnie tam najczęściej kupuję się złocisty trunek. Natomiast mieszkańcy Podkarpacia i Wielkopolski najrzadziej decydują się zakup piwa. Z kolei wódka dominuje na Podlasiu i Śląsku, a wino w Wielkopolsce i na Pomorzu Zachodnim. Tymczasem mieszkańcy Warmii i Mazur to najwięksi w Polsce miłośnicy whisky.

„Warto zauważyć, że prawie we wszystkich przebadanych przez nas aspektach na prowadzenie wybija się województwo śląskie. Tutaj chętnie kupowane jest piwo, wino, wódka, ale także napoje bezalkoholowe. Województwo opolskie oraz podkarpackie w większości przypadków znajdują się natomiast w ogonie alkoholowego rankingu. Oznacza to, że w porównaniu z innymi regionami w kraju napoje wyskokowe nie są tutaj częstym wyborem użytkowników aplikacji PanParagon” – stwierdza Antonina Grzelak.

 

/JKI/

Źródła: portalspozywczy.pl; businessinsider.com.pl

Foto: zrzut z ekranu/Youtube.com

Więcej od autora

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Zobacz także

Najnowsze

Młodzi o mediach, dezinformacji i kampaniach społecznych. Czwarty zjazd Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej za nami

W dniach 10–11 maja w Krakowie odbył się IV zjazd Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej. Uczestnicy – młodzież z całej Polski zaangażowana w działalność społeczną...

Wiedza, aktywność, wymiana doświadczeń. Jutro rozpoczyna się IV zjazd Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej

W dniach 10–11 maja 2025 roku w Krakowie odbędzie się czwarty z pięciu zaplanowanych zjazdów w ramach projektu Ogólnopolska Młodzieżowa Akademia Medialna, organizowanego przez...

Matura 2025 czyli wyzwania, emocje i zmiany

Maj to w Polsce czas szczególny – nie tylko ze względu na wiosenny rozkwit, lecz przede wszystkim z powodu egzaminu maturalnego. Dla ponad 260...

Coraz mniej nauczycieli, coraz mniej chętnych by nimi być…

Polska szkoła, choć każdego września wita uczniów z tą samą energią i nadzieją, stoi dziś na coraz bardziej kruchych fundamentach. Zamiast nowych podręczników i...

Od pasji do wpływu – Ogólnopolska Młodzieżowa Akademia Medialna na finałowej prostej

Ogólnopolska Młodzieżowa Akademia Medialna, organizowana przez Fundację Prosto z mostu, to ambitny projekt edukacyjny skierowany do młodych osób aktywnie działających w sektorze społecznym. Inicjatywa...

Fact-checking czyli co warto wiedzieć?

Fact-checking, czyli weryfikacja faktów, to proces sprawdzania prawdziwości informacji przed ich publikacją lub po ich upublicznieniu. Praktyka ta jest niezbędna w dziennikarstwie, ale równie...

„Kosmiczne studia” na krakowskiej AGH

Akademia Górniczo-Hutnicza (AGH) w Krakowie uruchomiła nowy kierunek studiów magisterskich – Technologie Kosmiczne (Space Technologies). Jest to jedna z pierwszych tego typu ofert edukacyjnych...

„Dojrzewanie” czyli refleksja nad serialem Netflixa

Serial "Dojrzewanie" to przejmująca opowieść o współczesnym świecie nastolatków, który nieustannie balansuje między dzieciństwem a dorosłością. To produkcja, która nie tylko angażuje, ale także...