Popularna platforma streamingowa notuje coraz gorsze wyniki finansowe. Powodów jest kilka. Konkurencja w postaci HBO czy Apple TV, wycofanie się z rynku rosyjskiego oraz… współdzielenie kont. Chociaż na całym świecie Netflix wciąż ma ponad 221 milionów subskrybentów, to prognozy mówią, że jeszcze w tym kwartale ich liczba uszczupli się o dwa miliony.
No właśnie – subskrybentów, gdyż użytkowników jest znacznie więcej. Proceder udostępniania haseł i współdzielenia kont kwitnie w najlepsze, dlatego platforma – by zminimalizować straty – chce z tym skończyć.
Póki co w trzech krajach Ameryki Środkowej: Peru, Chile i Kostaryce realizowany jest pilotażowy program. Subskrybenci mogą tam za symboliczną, dodatkową opłatą dodać do konta dwóch użytkowników spoza gospodarstwa. Okazuje się jednak, że po zignorowaniu tej informacji konta działają jak wcześniej. Drugim testowanym przez Neflixa rozwiązaniem jest wysyłanie kodów weryfikacyjnych do właścicieli kont – aplikacja po adresie IP jest w stanie rozpoznać, że ktoś próbuje się zalogować do konta spoza miejsca zamieszkania. Niektórzy polscy użytkownicy otrzymali już jakie smsy.
Przypomnijmy, że zgodnie z regulaminem udostępnienie swojego konta jest możliwe jedynie na urządzeniach osób, które mieszkają ze sobą w jednym gospodarstwie domowym.
Nowe pomysły Netflixa na ograniczenie strat finansowych będą wprowadzane stopniowo, a my będziemy je obserwować i informować o nich na łamach portalu.
/GGO/