Two Column Images
Left Image
Right Image

5 milionów złoty za nieoznaczanie reklam! Celebryci ukarani przez UOKIK

UOKIK, czyli Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, ma na celu zapewnienie  ochrony interesów konsumentów, ich bezpieczeństwo oraz wspiera rozwój konkurencji. 

W ostatnim czasie odnotowano wzrost popularności jednej z form promocji jaką jest influencer marketing, polegającej na wykorzystywaniu wizerunku znanej osoby w celu zwiększenia sprzedaży danego produktu.  Wiele firm decyduje się na właśnie tą formę współpracy, ponieważ influencer swoimi zasięgami dociera do dużej grupy odbiorców. Zastanówmy się ile razy kupiliśmy jakiś produkt, który bezpośrednio kojarzy nam się z popularną osobą?

Pod wpływem wielu skarg konsumentów organy administracji publicznej zaczęły interesować się działalnością influencerów w przestrzeni medialnej. Warto zaznaczyć, że do niedawna znane osoby mogły reklamować na swoich profilach w zasadzie wszystko bez większej kontroli. Duże kary finansowe są efektem nieodpowiedniego oznaczenia reklamy oraz wprowadzenia konsumenta w błąd. 139 tysięcy złoty to suma kar, które zostały nałożone na początku wszczętych kontroli. Ukarani zostali m. in. „Kruszwil”- Marek Kruszel (50 tys zł), Marcin Dubiel (25 tys zł), „Maffashion”- Julia Kuczyńska (30 tys zł).

Jednak powyższe kary są stosunkowo niskie do tej nałożonej na markę Olimp oraz influencerów, którzy reklamowali ich produkty. Tam łączna kwota wyniosła, aż 5 milionów złoty. Jest to pierwszy przypadek, kiedy nałożona grzywna dotyczy nie tylko osobę reklamującą ale również firmę, która na taką współpracę się decyduje.

Wszystkie te sytuacje spowodowały, że zleceniodawcy w obawie przed grzywnami dokładnie sprawdzają swoich pracowników. Można uznać to za sukces UOKiKa.

 

/wp/

Źródło grafiki: YouTube.com/zrzut z ekranu

Więcej od autora

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Zobacz także

Najnowsze

„Zabawa w krecika” – nowy problem w polskich szkołach

Przez polskie szkoły co jakiś czas przechodzą bardzo niebezpieczne "mody". Tym razem zawitała do nich „Zabawa w krecika”. To nowa, niepokojąca forma przemocy rówieśniczej...

Kryzys demograficzny w Polsce – Czy uda się zatrzymać katastrofę populacyjną?

Polska zmaga się z narastającym kryzysem demograficznym. W Polsce liczba ludności nieustannie maleje – umiera więcej osób, niż się rodzi. Czy można zatrzymać ten...

Powstaje pierwszy Studencki Fundusz Inwestycyjny w Polsce

Pierwszy w Polsce studencki fundusz inwestycyjny zawiązuje się we Wrocławiu. Jakie korzyści przyniesie młodym inwestorom z Pokolenia Z? Przeczytaj o tej innowacyjnej inicjatywie. We Wrocławiu...

Mieszkania dla absolwentów w Białymstoku – przyszłość czy ślepa uliczka?

Nowy program "Mieszkanie dla absolwenta" w Białymstoku oferuje młodym ludziom tanie lokum na start. Czy to sposób na zatrzymanie talentów w mieście? Białystok wprowadza...

Edukacja medialna czyli Alfabet Nowych Mediów na kanale DEM TV

Alfabet Nowych Mediów to kolejny edukacyjny cykl realizowany przez Fundację Edukacji i Mediów (FEiM). Pod kolejnymi literami alfabetu w krótkich filmikach eksperci Fundacji rozwijają...

Matura 2025 – zmiany w egzaminie. Sprawdź, co czeka maturzystów!

Nadchodząca matura 2025 przynosi wiele nowości. Sprawdź, jak te zmiany wpłyną na przyszłych maturzystów. Rok 2025 przynosi istotne zmiany dla uczniów przystępujących do egzaminu maturalnego....

Ustawa Kamilka: Co się zmienia i jakie pytania rodzi nowe prawo ochrony dzieci?

Wprowadzenie tzw. "Ustawy Kamilka" to odpowiedź na tragedię, która poruszyła całą Polskę. Co dokładnie się zmienia? Jakie obowiązki mają teraz placówki edukacyjne i osoby...

Ogólnopolska Młodzieżowa Akademia Medialna już za półmetkiem. Finałowe zjazdy już w 2025 roku

Za nami już trzy spośród pięciu zaplanowanych zjazdów Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej za nami. Inauguracyjny odbył się w grudniu 2023 roku w Racławicach. Dwa...