Filmy na TikToku wydłużone. Aplikacja będzie konkurencją dla YouTube’a?
TikTok wprowadza możliwość przesłania filmów trwających nawet 10 minut. Nowa funkcja jest od razu dostępna dla wszystkich użytkowników, w aplikacji jak i na stronie internetowej. Zmiana ma wesprzeć rozwój platoformy.
TikTok wyprzedzi YouTube?
TikTok już po raz kolejny wydłuża czas trwania materiałów. W lipcu 2021 platforma pozwoliła na przesyłanie 3-minutowych nagrań, co wywołało spore poruszenie. Aplikacja początkowo słynęła z krótkich treści, które trwały najwyżej minutę.
TikTok już od dłuższego czasu testował udostępnianie dłuższych treści. Wydłużenie ich do 10 minut powoli twórcom na jeszcze większe możliwości – przede wszystkim ułatwi monetyzowanie swojego contentu. Ponadto TikTok w końcu może zacząć konkurować z YouTube’m.
TikTok wyznacza trendy
Chińska aplikacja aktualnie wyznacza trendy w mediach społecznościowych, co widać po działaniach konkurencji. Instagram wprowadził Reels i zaczął promować treści wideo, krótkie filmiki doczekały się już także swojej sekcji na Facebooku. YouTube wprowadził „Shorts”, które działają niemal identycznie jak TikTok a zapomniany przez wielu Snapchat wypuścił Spotlight.