Kiedy koniec transmisji sprzedażowych na Facebooku? Znamy datę

To już ostatnie miesiące bardzo popularnej w ostatnich czasach facebookowej usługi Live Shopping. Wielu użytkowników korzystało z niej w celu prowadzenia sprzedaży. Bardzo wiele butików czy sklepów z kosmetykami prowadziło wielogodzinne transmisje, podczas których prezentowali swoje produkty.

Narzędzie to spopularyzowało się podczas pandemii, kiedy to wiele osób opierało swój biznes głównie na takim działaniu. Okazało się,  że dzięki użyciu tej funkcji można dotrzeć do naprawdę dużej liczy odbiorców. Zarówno dla aktywnych na platformie firm, jak i ich klientów, mamy złą wiadomość – transmisje sprzedażowe na Facebooku zostaną wyłączone 1 października. Zostanie też zablokowana funkcja tworzenia list produktów podczas strumieniowania wideo.

– Nie będzie możliwości tworzenia listy produktów oraz tagowania konkretnych wyrobów w trakcie relacji. Podczas gdy upodobania konsumenta przesuwają się w kierunku krótkich form video, my skupiamy się na Rolkach (Reels), projekcie krótkich filmów Mety na Facebooku i Instagramie – czytamy w oświadczeniu Mety.

W rolkach na Facebooku i Instagramie będzie można oznaczać produkty przeznaczone do sprzedaży, a ponadto na Instagramie nadal będzie można korzystać z funkcji Live Shopping w formie relacji na żywo.

Nie jest to jednak idealne rozwiązanie dla sprzedających, którzy profesjonalnie rozwijali swój kanał na Facebooku i przez długi czas budowali zasięgi. Przeniesienie działań prawdopodobnie będzie wiązało się z ich spadkiem, a co za tym idzie – spadkiem liczby klientów.

Czy jest to próba „namówienia” użytkowników na jeszcze większe promowanie się w ramach postów sponsorowanych? Być może. Przypomnijmy, że nie tak dawno Meta poinformowała, iż do 2023 aż jedna trzecia wpisów, która wyświetli się nam na tablicy nie będzie pochodziła z kont, które obserwujemy. Będą to treści sugerowane przez algorytm. Zapewne sponsorowane.

 

/GGO/

Foto: zrzut z ekranu/Youtube.com

Więcej od autora

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Zobacz także

Najnowsze

Edukacja zdrowotna i edukacja obywatelska zawitają do szkół

Podczas inauguracji roku szkolnego 2024/2025 szefowa MEN w Zespole Szkół Technicznych w Mielcu w woj. podkarpackim zapowiedziała, że w szkole pojawią się nowe przedmioty:...

Polska firma sponsorem hiszpańskiego klubu piłkarskiego!

InPost został oficjalnym sponsorem Atletico Madryt. Marka będzie widoczna we wielu miejscach w Hiszpanii. Kurierski gigant został sponsorem logistycznym na lata 2024-2025.  „InPost dołącza do...

Adrianna Sułek-Schubert, cicha bohaterka Igrzysk

8 lutego 2024 (tak, dobrze czytacie 2024!) roku Adrianna Sułek-Schubert urodziła syna. Nie przeszkodziło jej to wziąć udziału w Igrzyskach Olimpijskich w Paryżu. Na...

Czego boją się młodzi?

Czego obawiają się młodzi ludzie w Polsce? Jak wynika z niezwykle ciekawego, najnowszego raportu UCE Research i Rissify.pl pt. „Czego boją się młodzi Polacy?”...

O fact-checkingu i mediach w Krakowie czyli II zjazd Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej za nami

W weekend, 20-21 lipca br w Krakowie odbył się II zjazd Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej. Projekt ten organizowany jest przez fundację Prosto z mostu,...

Już za kilka dni II zjazd Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej

Już za niespełna 5 dni Kraków będzie gościł słuchaczy II zjazdu Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej. To inicjatywa realizowana z myślą o młodych adeptach sztuki...

Jak im poszło? Czyli wyniki egzaminu maturalnego

We wtorek 9 lipca o godzinie 8:30 ogłoszono wyniki tegorocznych matur. Tegoroczny egzamin dojrzałości zdało 84,1% zdających, 10,4% ma prawo do poprawki, natomiast 5,5%...

Znamy wyniki Egzaminu Ósmoklasisty!

Trzeciego lipca ponad 220 tysięcy absolwentów szkół podstawowych, otrzymało wyniki egzaminu podsumowującego ich wiedzę z ośmiu lat edukacji. E8 rozpoczął się 14, a zakończył...