Kiedy koniec transmisji sprzedażowych na Facebooku? Znamy datę

To już ostatnie miesiące bardzo popularnej w ostatnich czasach facebookowej usługi Live Shopping. Wielu użytkowników korzystało z niej w celu prowadzenia sprzedaży. Bardzo wiele butików czy sklepów z kosmetykami prowadziło wielogodzinne transmisje, podczas których prezentowali swoje produkty.

Narzędzie to spopularyzowało się podczas pandemii, kiedy to wiele osób opierało swój biznes głównie na takim działaniu. Okazało się,  że dzięki użyciu tej funkcji można dotrzeć do naprawdę dużej liczy odbiorców. Zarówno dla aktywnych na platformie firm, jak i ich klientów, mamy złą wiadomość – transmisje sprzedażowe na Facebooku zostaną wyłączone 1 października. Zostanie też zablokowana funkcja tworzenia list produktów podczas strumieniowania wideo.

– Nie będzie możliwości tworzenia listy produktów oraz tagowania konkretnych wyrobów w trakcie relacji. Podczas gdy upodobania konsumenta przesuwają się w kierunku krótkich form video, my skupiamy się na Rolkach (Reels), projekcie krótkich filmów Mety na Facebooku i Instagramie – czytamy w oświadczeniu Mety.

W rolkach na Facebooku i Instagramie będzie można oznaczać produkty przeznaczone do sprzedaży, a ponadto na Instagramie nadal będzie można korzystać z funkcji Live Shopping w formie relacji na żywo.

Nie jest to jednak idealne rozwiązanie dla sprzedających, którzy profesjonalnie rozwijali swój kanał na Facebooku i przez długi czas budowali zasięgi. Przeniesienie działań prawdopodobnie będzie wiązało się z ich spadkiem, a co za tym idzie – spadkiem liczby klientów.

Czy jest to próba „namówienia” użytkowników na jeszcze większe promowanie się w ramach postów sponsorowanych? Być może. Przypomnijmy, że nie tak dawno Meta poinformowała, iż do 2023 aż jedna trzecia wpisów, która wyświetli się nam na tablicy nie będzie pochodziła z kont, które obserwujemy. Będą to treści sugerowane przez algorytm. Zapewne sponsorowane.

 

/GGO/

Foto: zrzut z ekranu/Youtube.com

Więcej od autora

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Zobacz także

Najnowsze

Sędzia Marciniak zareklamuje polską markę!

Najlepszy polski sędzia podczas debiutu na Euro 2024 zareklamuje polską markę obuwia.  Szymona Marciniaka fanom footballu nie trzeba przedstawiać, już w najbliższej kolejce rozgrywek mistrzostw...

Usłysz wołanie o pomoc czyli Reportaż ze spektaklu „Dzieci i ryby głosu nie mają”

Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży to jeden z tematów jakie zyskują na popularności. Niestety najczęściej z powodu kłopotów z jakimi zmagają się najmłodsi. Wpisując...

Fundacja Edukacji i Mediów na Wielkim Finale sezonu koszykarzy AK23 w Krakowie

Sport to zdrowie! Ta stara prawda w praktyce jest potwierdzana w sposób najpełniejszy poprzez angażowanie w sport najmłodszych.W  ramach troski o kondycje najmłodszych, wydawca...

Akademia Samorządu 2023/2024 po finałowym zjeździe

Wielki finał Akademii Samorządu 2023/2024 za nami! Odbył się on w Krakowie w dniach 7-9 czerwca br. Popularny „AS” to projekt skierowany do młodych...

Kolejne warsztaty FEiM. Tym razem „Aktywność lokalna – korzyść globalna” w CLX LO im. gen. Stefana Roweckiego „Grota” w Warszawie

Kolejne warsztaty przeprowadzone przez Dom Edukacji Medialnej Fundację Edukacji i Mediów za nami. We wtorek, 11 czerwca 2024 roku mieliśmy przyjemność gościć w CLX...

Soft skills vs hard skills – co jest bardziej cenione przez pracodawców

Obserwując dynamicznie zmieniające się wymagania na rynku pracy coraz częściej zadajemy sobie pytanie: co jest bardziej cenione przez pracodawców - soft skills czy hard...

Sensacyjna porażka w finale LE!

Bayer Leverkusen przegrał w finale Ligi Europy. Atalanta wygrywając 3:0 przerwała serię 51 meczów bez porażki!  Wieczorem 22 maja 2024 roku na stadionie w Dublinie...

Jak młodzież tworzy nowe więzi z Chatbotami AI

Niezwykle ciekawym zjawiskiem staje się rosnąca rola chatbotów AI jako nowoczesnych kompanów dla młodzieży. Te zaawansowane programy, dzięki swojej zdolności do przetwarzania języka naturalnego...