Two Column Images
Left Image
Right Image

Kiedy koniec transmisji sprzedażowych na Facebooku? Znamy datę

To już ostatnie miesiące bardzo popularnej w ostatnich czasach facebookowej usługi Live Shopping. Wielu użytkowników korzystało z niej w celu prowadzenia sprzedaży. Bardzo wiele butików czy sklepów z kosmetykami prowadziło wielogodzinne transmisje, podczas których prezentowali swoje produkty.

Narzędzie to spopularyzowało się podczas pandemii, kiedy to wiele osób opierało swój biznes głównie na takim działaniu. Okazało się,  że dzięki użyciu tej funkcji można dotrzeć do naprawdę dużej liczy odbiorców. Zarówno dla aktywnych na platformie firm, jak i ich klientów, mamy złą wiadomość – transmisje sprzedażowe na Facebooku zostaną wyłączone 1 października. Zostanie też zablokowana funkcja tworzenia list produktów podczas strumieniowania wideo.

– Nie będzie możliwości tworzenia listy produktów oraz tagowania konkretnych wyrobów w trakcie relacji. Podczas gdy upodobania konsumenta przesuwają się w kierunku krótkich form video, my skupiamy się na Rolkach (Reels), projekcie krótkich filmów Mety na Facebooku i Instagramie – czytamy w oświadczeniu Mety.

W rolkach na Facebooku i Instagramie będzie można oznaczać produkty przeznaczone do sprzedaży, a ponadto na Instagramie nadal będzie można korzystać z funkcji Live Shopping w formie relacji na żywo.

Nie jest to jednak idealne rozwiązanie dla sprzedających, którzy profesjonalnie rozwijali swój kanał na Facebooku i przez długi czas budowali zasięgi. Przeniesienie działań prawdopodobnie będzie wiązało się z ich spadkiem, a co za tym idzie – spadkiem liczby klientów.

Czy jest to próba „namówienia” użytkowników na jeszcze większe promowanie się w ramach postów sponsorowanych? Być może. Przypomnijmy, że nie tak dawno Meta poinformowała, iż do 2023 aż jedna trzecia wpisów, która wyświetli się nam na tablicy nie będzie pochodziła z kont, które obserwujemy. Będą to treści sugerowane przez algorytm. Zapewne sponsorowane.

 

/GGO/

Foto: zrzut z ekranu/Youtube.com

Więcej od autora

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Zobacz także

Najnowsze

Młodzi o mediach, dezinformacji i kampaniach społecznych. Czwarty zjazd Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej za nami

W dniach 10–11 maja w Krakowie odbył się IV zjazd Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej. Uczestnicy – młodzież z całej Polski zaangażowana w działalność społeczną...

Wiedza, aktywność, wymiana doświadczeń. Jutro rozpoczyna się IV zjazd Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej

W dniach 10–11 maja 2025 roku w Krakowie odbędzie się czwarty z pięciu zaplanowanych zjazdów w ramach projektu Ogólnopolska Młodzieżowa Akademia Medialna, organizowanego przez...

Matura 2025 czyli wyzwania, emocje i zmiany

Maj to w Polsce czas szczególny – nie tylko ze względu na wiosenny rozkwit, lecz przede wszystkim z powodu egzaminu maturalnego. Dla ponad 260...

Coraz mniej nauczycieli, coraz mniej chętnych by nimi być…

Polska szkoła, choć każdego września wita uczniów z tą samą energią i nadzieją, stoi dziś na coraz bardziej kruchych fundamentach. Zamiast nowych podręczników i...

Od pasji do wpływu – Ogólnopolska Młodzieżowa Akademia Medialna na finałowej prostej

Ogólnopolska Młodzieżowa Akademia Medialna, organizowana przez Fundację Prosto z mostu, to ambitny projekt edukacyjny skierowany do młodych osób aktywnie działających w sektorze społecznym. Inicjatywa...

Fact-checking czyli co warto wiedzieć?

Fact-checking, czyli weryfikacja faktów, to proces sprawdzania prawdziwości informacji przed ich publikacją lub po ich upublicznieniu. Praktyka ta jest niezbędna w dziennikarstwie, ale równie...

„Kosmiczne studia” na krakowskiej AGH

Akademia Górniczo-Hutnicza (AGH) w Krakowie uruchomiła nowy kierunek studiów magisterskich – Technologie Kosmiczne (Space Technologies). Jest to jedna z pierwszych tego typu ofert edukacyjnych...

„Dojrzewanie” czyli refleksja nad serialem Netflixa

Serial "Dojrzewanie" to przejmująca opowieść o współczesnym świecie nastolatków, który nieustannie balansuje między dzieciństwem a dorosłością. To produkcja, która nie tylko angażuje, ale także...