Koniec z TikTokiem, Instagramem i FB na czas wojny? Są różne pomysły

Wojna na Ukrainie trwa już od ponad tygodnia. W tym czasie w mediach społecznościowych pojawiło się wiele materiałów związanymi z rosyjską inwazją na Ukrainę. Wiele osób a zwłaszcza firm zmienia sposób swojej komunikacji, jak się zachować? Sugerujemy.

Początek wojny spowodował, że bardzo wielu użytkowników zaczęło dzielić się treściami związanymi z sytuacją na Ukrainie. Nie licząc informacji z frontu czy stream’ów, pojawiło się mnóstwo grafik „wsparcia” a także koncepcji na zaprzestanie korzystania z mediów społecznościowych w taki sposób jak dotychczas.

Niektóre firmy, jak np. Balenciaga zupełnie zawiesiły swoją działaności w social media, zostawiając apel o wsparcie Ukrainy. Inne podmioty komunikują się nadal, ale z mniejszą częstotliwością i np. wspierają zbiórki na rzecz Ukraińców o czym informują. Są też tacy, którzy nie zmienili w swojej komunikacji niczego. Jest jeszcze jedna grupa – firmy, które publikują grafikę o konflikcie i przykrościach z tym związanych a następnie, jak jedna z klinik kosmetologicznych, stories z rozpakowywania nowej dostawy kosmetyków z uśmiechami na twarzy. Tego ostatniego sposobu nie polecamy. Tłumaczyć dlaczego chyba nie trzeba.

Okazanie wsparcia jest bardzo ważne, ale jeśli już publikujesz materiały na temat wojny, to możesz przemyśleć czy kolejno stories z piątkowej imprezy jest dobrym pomysłem (nie jest).

Jeśli już publikujesz np. grafikę dotyczącą konfliktu i chcesz pokazać swoje wsparcie, to warto zaangażować się w lokalną pomoc Ukrainie – możesz przekazywać informacje, jakie rzeczy są potrzebne w punktach, które organizują zweryfikowane zbiórki w Twojej okolicy albo np. przekazywać informacje na temat lokacji kolejnych uchodźców. To bardzo ważne bo dzięki temu jeszcze więcej osób może przekazać realną pomoc – po prostu wzrasta zasięg informacji, która realnie pomaga a nie jest grafiką na temat tego, jak zła jest wojna.

Jak można się zachować? Korzystaj z mediów społecznościowych, ciesz się wolnością, ale jeśli już chcesz publikować content związany z wojną, to pomyśl, jak możesz realnie pomóc, zamiast wrzucać tylko puste frazesy.

Więcej od autora

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Zobacz także

Najnowsze

mLegitymacja hitem! Korzysta z niej już ponad 200 tysięcy studentów

Jak informuje Ministerstwo Cyfryzacji już ponad 218 tysięcy studentów korzysta z mLegitymacji. Resort przypomina, że dokument ten zapewnia między innymi szybki dostęp do zniżek...

Ile potrzeba by studiować czyli budżet typowego studenta

Ile kosztują studia? To pytanie jest niezwykle złożone. Większość polskich żaków teoretycznie nie płaci bowiem za samą edukację, ale na "koszty życia" w przypadku...

Rozmowa z prof. dr hab. Klaudią Cymanow- Sosin o zagrożenia i szansach w nowych mediach

Czy nowe media stanowią zagrożenie czy raczej szansę w procesie wychowania i edukacji dzieci i młodzieży? Jak umiejętnie z nich korzystać i unikać zagrożeń...

Edukacja zdrowotna i edukacja obywatelska zawitają do szkół

Podczas inauguracji roku szkolnego 2024/2025 szefowa MEN w Zespole Szkół Technicznych w Mielcu w woj. podkarpackim zapowiedziała, że w szkole pojawią się nowe przedmioty:...

Wiceszefowa resortu edukacji, Joanna Mucha o nauczaniu Ukraińców w polskich szkołach

Wiceszefowa resortu edukacji narodowej wypowiedziała się niedawno na temat nauczania ukraińskich dzieci w Polsce. Była to reakcja na słowa byłego szefa resortu, Przemysława Czarnka,...

Polska firma sponsorem hiszpańskiego klubu piłkarskiego!

InPost został oficjalnym sponsorem Atletico Madryt. Marka będzie widoczna we wielu miejscach w Hiszpanii. Kurierski gigant został sponsorem logistycznym na lata 2024-2025.  „InPost dołącza do...

Adrianna Sułek-Schubert, cicha bohaterka Igrzysk

8 lutego 2024 (tak, dobrze czytacie 2024!) roku Adrianna Sułek-Schubert urodziła syna. Nie przeszkodziło jej to wziąć udziału w Igrzyskach Olimpijskich w Paryżu. Na...

Czego boją się młodzi?

Czego obawiają się młodzi ludzie w Polsce? Jak wynika z niezwykle ciekawego, najnowszego raportu UCE Research i Rissify.pl pt. „Czego boją się młodzi Polacy?”...