Two Column Images
Left Image
Right Image

Polska w czołówce „najbardziej czekoladowych” krajów Europy

Statystyczny Polak zjadł w ubiegłym roku 5,6 kg czekoladowych słodyczy; to czwarty wynik po Niemczech, Wielkiej Brytanii i Bułgarii – tak przynajmniej wynika z raportu „Światowy i polski rynek czekolady”.

Z opublikowanego niedawno raportu przeprowadzonego przez firmę Wedel wynika, iż statystyczny mieszkaniec Polski zjadł w ubiegłym roku 5,6 kg czekolady a prognozuję się, że liczba ta wzrośnie do 6,2 kg do roku 2027.

„Pomimo spadku siły nabywczej Polaków i mniejszej skłonności do zakupów, słodycze nadal pozostają istotnym elementem koszyka zakupowego” – podano.

Polska w wedlowskim rankingu zajęła czwarte miejsce. Przed nami plasują się Niemcy (roczne spożycie na poziomie 8,5 kg), Wielka Brytania (roczne spożycie na poziomie 7,3 kg) oraz Bułgaria (roczne spożycie na poziomie 6,1 kg).

Z raportu wynika także, że Polska znajduje się w czołówce europejskich producentów czekolady. Wartość polskiego rynku słodyczy czekoladowych w okresie od lipca 2021 do czerwca br. wyniosła 8,483 mld.

„Euromonitor na lata 2023-2027 prognozuje stabilny wzrost wartości światowego rynku czekoladowych słodyczy o ok. 5-6 proc. rocznie” – wskazano. Na wzrost ten wpływa niewątpliwie inflacja, a także stały wzrost średniego spożycia czekolady.

Raport przygotowano z okazji Międzynarodowego Dnia Czekolady, który przypada 4 września.

 

/GGO/

Foto: zrzut z ekranu/Youtube.com

Więcej od autora

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Zobacz także

Najnowsze

Młodzi o mediach, dezinformacji i kampaniach społecznych. Czwarty zjazd Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej za nami

W dniach 10–11 maja w Krakowie odbył się IV zjazd Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej. Uczestnicy – młodzież z całej Polski zaangażowana w działalność społeczną...

Wiedza, aktywność, wymiana doświadczeń. Jutro rozpoczyna się IV zjazd Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej

W dniach 10–11 maja 2025 roku w Krakowie odbędzie się czwarty z pięciu zaplanowanych zjazdów w ramach projektu Ogólnopolska Młodzieżowa Akademia Medialna, organizowanego przez...

Matura 2025 czyli wyzwania, emocje i zmiany

Maj to w Polsce czas szczególny – nie tylko ze względu na wiosenny rozkwit, lecz przede wszystkim z powodu egzaminu maturalnego. Dla ponad 260...

Coraz mniej nauczycieli, coraz mniej chętnych by nimi być…

Polska szkoła, choć każdego września wita uczniów z tą samą energią i nadzieją, stoi dziś na coraz bardziej kruchych fundamentach. Zamiast nowych podręczników i...

Od pasji do wpływu – Ogólnopolska Młodzieżowa Akademia Medialna na finałowej prostej

Ogólnopolska Młodzieżowa Akademia Medialna, organizowana przez Fundację Prosto z mostu, to ambitny projekt edukacyjny skierowany do młodych osób aktywnie działających w sektorze społecznym. Inicjatywa...

Fact-checking czyli co warto wiedzieć?

Fact-checking, czyli weryfikacja faktów, to proces sprawdzania prawdziwości informacji przed ich publikacją lub po ich upublicznieniu. Praktyka ta jest niezbędna w dziennikarstwie, ale równie...

„Kosmiczne studia” na krakowskiej AGH

Akademia Górniczo-Hutnicza (AGH) w Krakowie uruchomiła nowy kierunek studiów magisterskich – Technologie Kosmiczne (Space Technologies). Jest to jedna z pierwszych tego typu ofert edukacyjnych...

„Dojrzewanie” czyli refleksja nad serialem Netflixa

Serial "Dojrzewanie" to przejmująca opowieść o współczesnym świecie nastolatków, który nieustannie balansuje między dzieciństwem a dorosłością. To produkcja, która nie tylko angażuje, ale także...