Końca dobiega projekt „Szkoła po godzinach”. W ramach działań realizowanych przez Fundację Edukacji i Mediów (FEiM) odbyło się m.in. 14 spotkań w szkołach, przygotowano i wyemitowanie 12 filmów edukacyjnych. Ponadto opracowany został raport: „Szkoła po godzinach. Jaka powinna być nowoczesna edukacja”.
Aktywności w ramach projektu było jednak znacznie więcej. To dziesiątki opublikowanych grafik poświęconych ekologii, historii czy kulturze. To relacje,teksty i artykuły na portalu szkolapogodzinach.pl. Odbyło się także sympozjum naukowe oraz w ślad za nim ukazała się książka: „Nowe media. Finanse, edukacja, zarządzanie”.
Jak mówi prezes FEiM, Marta Tenerowicz:
Szkoła to przyszłość, szanse i wyzwania przed jakimi stoimy razem z naszymi dziećmi i ich nauczycielami. Za mało jest w moim odczuciu dialogu w zakresie edukacji, za dużo emocji i ideologii. Projekt „Szkoła po godzinach” starał się opierać właśnie na dialogu. Staraliśmy się uważnie słuchać tego co chcą nam powiedzieć dzieci, młodzież i nauczyciele. Mam nadzieję, że w dużej mierze nam się to udało. Efekty zresztą możemy oceniać wszyscy.
To wszystko powoli dobiega końca. Przedstawiciele FEiM mają nadzieję, że projekt da początek nowym działaniom, jakie niebawem będą podejmowane zarówno jako Fundacja Edukacji i Mediów- FEiM jak i działający w jej ramach Dom Edukacji Medialnej.
Organizatorzy zapraszają do odwiedzenia portalu: szkolapogodzinach.pl, na którym można nie tylko przyjrzeć się efektom projektu, ale także pobrać wspomniane wcześniej wydawnictwa. Partnerem Projektu była Fundacja Empiria i Wiedza. Powstał on przy współpracy z Domem Edukacji Medialnej.
/red./