Two Column Images
Left Image
Right Image

Tego OBAWIAJĄ się młodzi! Pojawiły się najnowsze badania

Według najnowszego badania firmy Tavex tego w ostatnim czasie najbardziej obawiają się młodzi. Zobacz, o czym mowa! 

Firma Tavex przeprowadziła ostatnio badanie pt. „Inflacja w Polsce.” Wynika z niego, że aż 84% badanych w wieku do 24 lat obawia się rosnącej inflacji. 81% respondentów w wieku 25-34 lat także martwi się odczytamy inflacji.

Dla najmłodszych osób w badaniu wzrosty cen często stają się najbardziej odczuwalne. Warto pamiętać, że stawiając swoje pierwsze zawodowe kroki często otrzymuje się niższe wynagrodzenie, a wszystko drożeje – żywność, usługi, energia, paliwo

-powiedział Aleksander Pawlak, który jest Prezesem zarządu firmy Tavex.

Młodzi mają więc wyzwanie, w jaki sposób powinni gospodarować swoimi środkami finansowymi – tym bardziej jak z miesiąca na miesiąc w portfelach zostaje coraz mniej pieniędzy. Dlatego tak ważna jest edukacja finansowa oraz zdobycie umiejętności oszczędzania i inwestowania

-zaznaczył.

Respondenci w wieku do 24 lat w niemal 29% sądzą, iż w 2022 roku cena wzrośnie o 8-10%. Zaledwie 8% osób w tym wieku sądzi, że inflacja nie przekroczy 6%. Podobne wyniki pojawiają się wśród grupy wiekowej: 25-34 lat, gdzie 23% badanych wskazało, że wskaźnik inflacji wyniesie 8-10%.

Warto także zwrócić uwagę na to, że aż 40% ankietowanych uważa, że aktualna sytuacja nie zachęciła ich do pomnażania oszczędności. Z kolei grupa wiekowa 25-34% w 44% stwierdziła to samo.

Co sądzicie na temat tych badań?

Źródło: inwestycje.pl

ZOBACZ TAKŻE: Pensja na poziomie ponad 20 tys. złotych. To ONI są rozchwytywani na rynku pracy

 

Agnieszka Malinowska
Agnieszka Malinowska
Pasjonatka rozmów na tematy społeczne i dociekliwa dziennikarka. W przeszłości związana z pracą w Parlamencie Europejskim. Absolwentka Doradztwa politycznego i publicznego na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach.

Więcej od autora

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Zobacz także

Najnowsze

Nieistniejący, ale wpływowi – nowa fala wirtualnych influencerów AI

W świecie mediów społecznościowych, który nieustannie poszukuje świeżości i nowości, pojawiło się zjawisko, które jeszcze kilka lat temu mogłoby wydawać się czystą fikcją –...

Trzecie spotkanie ewaluacyjne w ramach prac nad strategią FEiM za nami

Za nami trzecie i zarazem ostatnie spotkanie konsultacyjne poświęcone ewaluacji działań realizowanych przez Fundację Edukacji i Mediów (FEiM) zarówno w ramach przygotowania strategii rozwoju...

Młodzi, media i misja czyli finał Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej

Nieformalna, ale wyjątkowo istotna wspólnota młodych ludzi z całej Polski spotkała się w Warszawie, by zamknąć pewien rozdział – i jednocześnie rozpocząć coś nowego....

Młodzi o mediach, dezinformacji i kampaniach społecznych. Czwarty zjazd Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej za nami

W dniach 10–11 maja w Krakowie odbył się IV zjazd Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej. Uczestnicy – młodzież z całej Polski zaangażowana w działalność społeczną...

Wiedza, aktywność, wymiana doświadczeń. Jutro rozpoczyna się IV zjazd Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej

W dniach 10–11 maja 2025 roku w Krakowie odbędzie się czwarty z pięciu zaplanowanych zjazdów w ramach projektu Ogólnopolska Młodzieżowa Akademia Medialna, organizowanego przez...

Matura 2025 czyli wyzwania, emocje i zmiany

Maj to w Polsce czas szczególny – nie tylko ze względu na wiosenny rozkwit, lecz przede wszystkim z powodu egzaminu maturalnego. Dla ponad 260...

Coraz mniej nauczycieli, coraz mniej chętnych by nimi być…

Polska szkoła, choć każdego września wita uczniów z tą samą energią i nadzieją, stoi dziś na coraz bardziej kruchych fundamentach. Zamiast nowych podręczników i...

Od pasji do wpływu – Ogólnopolska Młodzieżowa Akademia Medialna na finałowej prostej

Ogólnopolska Młodzieżowa Akademia Medialna, organizowana przez Fundację Prosto z mostu, to ambitny projekt edukacyjny skierowany do młodych osób aktywnie działających w sektorze społecznym. Inicjatywa...