TikTok uruchamia sklep internetowy. Platforma ma ruszyć już w sierpniu. Początkowo będą mogli z niej korzystać wyłącznie użytkownicy na terenie Stanów Zjednoczonych.
TikTok Shopping Centre będzie zbliżony do projektu „Sold by Amazon, jednak TikTok będzie jeszcze odpowidzialny za logistykę, marketing oraz obsługę posprzedażową. Na platformie TikToka kupimy gadżety elektroniczne, ubrania oraz np. akcesoria kuchenne.
TikTok będzie współpracował z wieloma dostawcami i sprzedawcami, oferując własne produkty oraz produkty sprzedawane klientom detalicznym bezpośrednio przez sprzedawców.
TikTok testuje także funkcję „Trendy Beat”, która polega na możliwości dokonania zakupu przedmiotów z viralowych filmików zamieszczonych w aplikacji chińskiego giganta. Według Financial Times produkty są wysyłane z Chin, ale za profes odpowiadają podmioty zarejestrowane w Singapurze. Aktualnie zakładkę widzą użytkownicy na terenie Wielkiej Brytanii.
Plan chińskiego giganta to efekt nowego trendu w mediach społecznościowych, który może znacznie zwiększyć sprzedaż w branży e-commerce. E-handel to także obiekt zainteresowania Meta oraz X, wkrótce możemy spodziewać się nowych pomysłów także od tych firm.