Zmiany w Social Mediach! TO czeka użytkowników w 2022

Social media, to integralna część życia miliardów ludzi. Wpływają na nasze opinie, są źródłem informacji, a także pochłaniają nawet tysiące godzin naszego czasu. Zeszły rok był rekordowy pod względem ilości użytkowników Social Mediów. Co przyniesie 2022? Jakie zmiany nas czekają?

Jeszcze więcej użytkowników

Jak wynika z danych raportu „Digital 2021 Global Statshot Report” aktualnie już pięć miliardów osób korzysta z internetu. Statystycznie już ponad sześć na dziesięć mieszkańców globu korzysta z internetu. Liczba ta nadal rośnie.

Ogromna większość korzysta z Social Mediów. Liczba użytkowników wszystkich dostępnych aplikacji przekracza już 4,5 miliarda. To oznacza, że ponad 93 proc. użytkowników internetu, to także użytkownicy aplikacji społecznościowych.

Średnio użytkownik Social Mediów poświęca dwie godziny i dwadzieścia siedem minut dziennie na aktywność w aplikacjach. Tylko przez ostatnie 12 miesięcy liczba osób korzystających z mediów społecznościowych zwiększyła się aż o 409 milionów, z kolei w skali dwóch lat, to już ponad miliard osób.

Spory wkład w ten wynik miała pandemia koronawirusa, która skutecznie przyczyniła się do spędzania większej ilości czasu w sieci. Jednakże wynik nie byłby tak dobry bez innych czynników.

W 2021 roku aż siedem aplikacji mogło pochwalić się wynikiem co najmniej miliarda aktywnych, unikalnych użytkowników w skali miesiąca. Były to bardzo znane w Polsce : Facebook, YouTube, WhatsApp, Messenger, Instagram a także WeChat oraz notujący najbardziej dynamiczny wzrost TikTok.

Krótkie formy coraz popularniejsze

Opieranie contentu na krótkich formach zyskuje na popularności coraz bardziej. Modę zapoczątkował TikTok, teraz konkurencja – nie chcąc zostać w tyle – wprowadza takie rozwiązania także u siebie. To stąd „Reels” na Instagramie czy „Shorts” na YouTube. Zdecydowanie więcej osób ma ochotę obejrzeć 15-100 sekundowy filmik niż taki kilkuminutowy.

To właśnie ten trend spowodował ogromny wzrost użytkowników TikToka i reakcje konkurencji. Chińska aplikacja jest najczęściej pobieraną na świecie i rok 2022 ma także należeć do tego medium. Walkę o popularność w tym obszarze będzie z TikTokiem prowadził Instagram oraz YouTube. Jest jednak znacznie za późno, aby TiKToka wyprzeć z rynku, jak niegdyś Snapchata.

Więcej od autora

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Zobacz także

Najnowsze

Młodzi z klas mundurowych łatwiej wstąpią w szeregi Policji i Straży Granicznej

Senat był jednomyślny i poparł ustawę, na mocy której absolwenci klas mundurowych łatwiej i szybciej wstąpią do służby zarówno w Policji, jak i w...

Czy w Polsce wróci pobór? Szef Sztabu Generalnego zachęca do tego rozwiązania

Nie milkną echa po słowach szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego, gen. Wiesława Kukuły, który kilka dni temu  przemawiając do podchorążych oraz władz Akademii Wojsk...

mLegitymacja hitem! Korzysta z niej już ponad 200 tysięcy studentów

Jak informuje Ministerstwo Cyfryzacji już ponad 218 tysięcy studentów korzysta z mLegitymacji. Resort przypomina, że dokument ten zapewnia między innymi szybki dostęp do zniżek...

Ile potrzeba by studiować czyli budżet typowego studenta

Ile kosztują studia? To pytanie jest niezwykle złożone. Większość polskich żaków teoretycznie nie płaci bowiem za samą edukację, ale na "koszty życia" w przypadku...

Rozmowa z prof. dr hab. Klaudią Cymanow- Sosin o zagrożenia i szansach w nowych mediach

Czy nowe media stanowią zagrożenie czy raczej szansę w procesie wychowania i edukacji dzieci i młodzieży? Jak umiejętnie z nich korzystać i unikać zagrożeń...

Edukacja zdrowotna i edukacja obywatelska zawitają do szkół

Podczas inauguracji roku szkolnego 2024/2025 szefowa MEN w Zespole Szkół Technicznych w Mielcu w woj. podkarpackim zapowiedziała, że w szkole pojawią się nowe przedmioty:...

Wiceszefowa resortu edukacji, Joanna Mucha o nauczaniu Ukraińców w polskich szkołach

Wiceszefowa resortu edukacji narodowej wypowiedziała się niedawno na temat nauczania ukraińskich dzieci w Polsce. Była to reakcja na słowa byłego szefa resortu, Przemysława Czarnka,...

Polska firma sponsorem hiszpańskiego klubu piłkarskiego!

InPost został oficjalnym sponsorem Atletico Madryt. Marka będzie widoczna we wielu miejscach w Hiszpanii. Kurierski gigant został sponsorem logistycznym na lata 2024-2025.  „InPost dołącza do...