Social media, to integralna część życia miliardów ludzi. Wpływają na nasze opinie, są źródłem informacji, a także pochłaniają nawet tysiące godzin naszego czasu. Zeszły rok był rekordowy pod względem ilości użytkowników Social Mediów. Co przyniesie 2022? Jakie zmiany nas czekają?
Jeszcze więcej użytkowników
Jak wynika z danych raportu „Digital 2021 Global Statshot Report” aktualnie już pięć miliardów osób korzysta z internetu. Statystycznie już ponad sześć na dziesięć mieszkańców globu korzysta z internetu. Liczba ta nadal rośnie.
Ogromna większość korzysta z Social Mediów. Liczba użytkowników wszystkich dostępnych aplikacji przekracza już 4,5 miliarda. To oznacza, że ponad 93 proc. użytkowników internetu, to także użytkownicy aplikacji społecznościowych.
Średnio użytkownik Social Mediów poświęca dwie godziny i dwadzieścia siedem minut dziennie na aktywność w aplikacjach. Tylko przez ostatnie 12 miesięcy liczba osób korzystających z mediów społecznościowych zwiększyła się aż o 409 milionów, z kolei w skali dwóch lat, to już ponad miliard osób.
Spory wkład w ten wynik miała pandemia koronawirusa, która skutecznie przyczyniła się do spędzania większej ilości czasu w sieci. Jednakże wynik nie byłby tak dobry bez innych czynników.
W 2021 roku aż siedem aplikacji mogło pochwalić się wynikiem co najmniej miliarda aktywnych, unikalnych użytkowników w skali miesiąca. Były to bardzo znane w Polsce : Facebook, YouTube, WhatsApp, Messenger, Instagram a także WeChat oraz notujący najbardziej dynamiczny wzrost TikTok.
Krótkie formy coraz popularniejsze
Opieranie contentu na krótkich formach zyskuje na popularności coraz bardziej. Modę zapoczątkował TikTok, teraz konkurencja – nie chcąc zostać w tyle – wprowadza takie rozwiązania także u siebie. To stąd „Reels” na Instagramie czy „Shorts” na YouTube. Zdecydowanie więcej osób ma ochotę obejrzeć 15-100 sekundowy filmik niż taki kilkuminutowy.
To właśnie ten trend spowodował ogromny wzrost użytkowników TikToka i reakcje konkurencji. Chińska aplikacja jest najczęściej pobieraną na świecie i rok 2022 ma także należeć do tego medium. Walkę o popularność w tym obszarze będzie z TikTokiem prowadził Instagram oraz YouTube. Jest jednak znacznie za późno, aby TiKToka wyprzeć z rynku, jak niegdyś Snapchata.