Zwycięzcy Eurowizji sprzedali swoją nagrodę! Wiadomo co kupią za zdobyte pieniądze

Ukraiński zespół Kałusz (Kalush) postanowił sprzedać kryształowy mikrofon – główną nagrodę za zwycięstwo w Konkursie Piosenki Eurowizji. Wiemy co muzycy kupią za otrzymane pieniądze.

Jako że konkurs Eurowizji nie przewiduje nagrody pieniężnej, muzycy z zespołu Kałusz postanowili w inny sposób zdobyć fundusze, które zdecydowali się przeznaczyć na bardzo istotny cel. To właśnie dlatego sprzedali kryształowy mikrofon, a w trakcie licytacji na Facebooku muzycy sprzedali nagrodę za 900 tys. dolarów!

Zebrane środki przysłużą się dozbrojeniu ukraińskiej armii broniącej się przed brutalną agresją Rosji.

Muzycy mówią wprost, że za zdobyte fundusze kupią trzy drony. Chodzi o modele PD-2 produkcji ukraińskiej firmy Ukrspecsystems. Konstrukcja wykonuje zadania zwiadowcze, może utrzymywać się w powietrzu przez co najmniej 8 godzin, osiąga ponad 4500 metrów wysokości i może udźwignąć ładunek (zależnie od wersji) od 11 do 19 kg.

Zaledwie trzy lub cztery tego typu urządzenia wystarczą do patrolowania frontu na odcinku 100 km i zaglądania w jego wgłąb na kolejne 450 km. Kamery pozwalają śledzić 200 celów na raz.

Źródło: interia.pl

Więcej od autora

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Zobacz także

Najnowsze

Ustawa Kamilka: Co się zmienia i jakie pytania rodzi nowe prawo ochrony dzieci?

Wprowadzenie tzw. "Ustawy Kamilka" to odpowiedź na tragedię, która poruszyła całą Polskę. Co dokładnie się zmienia? Jakie obowiązki mają teraz placówki edukacyjne i osoby...

Ogólnopolska Młodzieżowa Akademia Medialna już za półmetkiem. Finałowe zjazdy już w 2025 roku

Za nami już trzy spośród pięciu zaplanowanych zjazdów Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej za nami. Inauguracyjny odbył się w grudniu 2023 roku w Racławicach. Dwa...

Kolejna debata BACG. Sztuczna inteligencja- szanse, zagrożenia, wyzwania

Czy sztuczna inteligencja (AI) stanowi większą szansę czy zagrożenie dla naszej przyszłości? To pytanie, które zadajemy sobie przynajmniej od 2-3 lat. Bez względu na...

„Trzy kobiety. Trzy drogi. Patriotyzm jako misja Uniwersytetu”. Polecamy!

"Trzy kobiety. Trzy drogi. Patriotyzm jako misja Uniwersytetu" to publikacja będąca częścią realizowanego przez Stowarzyszenie Absolwentów i Przyjaciół UPJPII programu „Z kobietami – patriotkami”...

III zjazd Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej

W weekend 26-27 października br w warszawskim Hotelu Mercure odbył się III zjazd Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej. To projekt służący poprawie zarządzania w organizacjach...

Jak mądrze i bezpiecznie korzystać z nowych technologii w życiu ucznia i studenta czyli warsztaty w Domu Edukacji Medialnej!

Piątkowy wieczór, 25 października br na Dorotowskiej w Domu Edukacji Medialnej upłynął w atmosferze niezwykle ciekawych zajęć i efektywnie spędzonego czasu. Stało się tak...

Sport i media w XXI wieku. Dokąd zmierzamy? czyli warszawska debata BACG

W sobotnie popołudnie, 26 października br w warszawskim hotelu Mercure odbyła się niezwykle ciekawa debata. Jej organizatorem w ramach realizowanego projektu  pt. Edukacja społeczno-ekonomiczna...

W najbliższy weekend w Warszawie zagości Ogólnopolska Młodzieżowa Akademia Medialna

26-27 października br czyli w najbliższy weekend, w Warszawie odbędzie się III zjazd Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej. To inicjatywa realizowana z myślą o młodych...