Młode osoby bardzo często śledzą różnych infulencerów zarówno z Polski jak i z całego świata. Najnowsze badanie pokazało dlaczego. Zobacz koniecznie.
Od kilku lat młode osoby aktywnie śledzą różnych influencerów. Jak wynika z badania Świat Młodych 6 agencji badawczej IQS 87% młodych osób zna jakiegoś influencera ze słyszenia, a 81% obserwuje ich w mediach społecznościowych. Ponadto większość młodych śledzi ich głównie dla rozrywki.
Influencerzy stali się ważną częścią zarówno popkultury, rynku mediów, jak i marketingu. Mamy do czynienia ze zjawiskiem, w którym nawet jeśli ktoś nie ‘śledzi’ żadnego influencera nie ‘obserwuje go’ na żadnej platformie – często i tak miewa kontakt z publikowanymi przez nich treściami
-poinformowała Marta Rybicka z IQS.
Większość osób śledzi influencerów oglądając ich na YouTube oraz Instagramie. Sporą popularność w ostatnim czasie osiągnął również TikTok.
83% młodych śledzi ich dla rozrywki, z kolei 53% pozyskuje informacji dotyczących danych produktów. 48% osób chce być na bieżąco ze wszystkim.
75 proc. Młodych spotkało się z oznaczeniem ‘współpraca z marką’, ‘sponsorowane’, ‘#ad’, ‘#spon’ w publikacji, poście albo wideo influencerów i 40 proc. z nich twierdzi, że jeśli jakaś marka współpracuje z infuencerem to ich to do niej zachęca. Co więcej – oznakowane w ten sposób publikacje influencerów dla 48 proc. Młodych są uznawane za bardziej wiarygodne
-dodała Rybicka.