Dlaczego młodzi śledzą influencerów? Znamy odpowiedź

Młode osoby bardzo często śledzą różnych infulencerów zarówno z Polski jak i z całego świata. Najnowsze badanie pokazało dlaczego. Zobacz koniecznie. 

Od kilku lat młode osoby aktywnie śledzą różnych influencerów. Jak wynika z badania Świat Młodych 6 agencji badawczej IQS 87% młodych osób zna jakiegoś influencera ze słyszenia, a 81% obserwuje ich w mediach społecznościowych. Ponadto większość młodych śledzi ich głównie dla rozrywki.

Influencerzy stali się ważną częścią zarówno popkultury, rynku mediów, jak i marketingu. Mamy do czynienia ze zjawiskiem, w którym nawet jeśli ktoś nie ‘śledzi’ żadnego influencera nie ‘obserwuje go’ na żadnej platformie – często i tak miewa kontakt z publikowanymi przez nich treściami
-poinformowała Marta Rybicka z IQS.

Większość osób śledzi influencerów oglądając ich na YouTube oraz Instagramie. Sporą popularność w ostatnim czasie osiągnął również TikTok.

83% młodych śledzi ich dla rozrywki, z kolei 53% pozyskuje informacji dotyczących danych produktów. 48% osób chce być na bieżąco ze wszystkim.

75 proc. Młodych spotkało się z oznaczeniem ‘współpraca z marką’, ‘sponsorowane’, ‘#ad’, ‘#spon’ w publikacji, poście albo wideo influencerów i 40 proc. z nich twierdzi, że jeśli jakaś marka współpracuje z infuencerem to ich to do niej zachęca. Co więcej –  oznakowane w ten sposób publikacje influencerów dla 48 proc. Młodych są uznawane za bardziej wiarygodne

-dodała Rybicka.

 

Agnieszka Malinowska
Agnieszka Malinowska
Pasjonatka rozmów na tematy społeczne i dociekliwa dziennikarka. W przeszłości związana z pracą w Parlamencie Europejskim. Absolwentka Doradztwa politycznego i publicznego na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach.

Więcej od autora

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Zobacz także

Najnowsze

Sędzia Marciniak zareklamuje polską markę!

Najlepszy polski sędzia podczas debiutu na Euro 2024 zareklamuje polską markę obuwia.  Szymona Marciniaka fanom footballu nie trzeba przedstawiać, już w najbliższej kolejce rozgrywek mistrzostw...

Usłysz wołanie o pomoc czyli Reportaż ze spektaklu „Dzieci i ryby głosu nie mają”

Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży to jeden z tematów jakie zyskują na popularności. Niestety najczęściej z powodu kłopotów z jakimi zmagają się najmłodsi. Wpisując...

Fundacja Edukacji i Mediów na Wielkim Finale sezonu koszykarzy AK23 w Krakowie

Sport to zdrowie! Ta stara prawda w praktyce jest potwierdzana w sposób najpełniejszy poprzez angażowanie w sport najmłodszych.W  ramach troski o kondycje najmłodszych, wydawca...

Akademia Samorządu 2023/2024 po finałowym zjeździe

Wielki finał Akademii Samorządu 2023/2024 za nami! Odbył się on w Krakowie w dniach 7-9 czerwca br. Popularny „AS” to projekt skierowany do młodych...

Kolejne warsztaty FEiM. Tym razem „Aktywność lokalna – korzyść globalna” w CLX LO im. gen. Stefana Roweckiego „Grota” w Warszawie

Kolejne warsztaty przeprowadzone przez Dom Edukacji Medialnej Fundację Edukacji i Mediów za nami. We wtorek, 11 czerwca 2024 roku mieliśmy przyjemność gościć w CLX...

Soft skills vs hard skills – co jest bardziej cenione przez pracodawców

Obserwując dynamicznie zmieniające się wymagania na rynku pracy coraz częściej zadajemy sobie pytanie: co jest bardziej cenione przez pracodawców - soft skills czy hard...

Sensacyjna porażka w finale LE!

Bayer Leverkusen przegrał w finale Ligi Europy. Atalanta wygrywając 3:0 przerwała serię 51 meczów bez porażki!  Wieczorem 22 maja 2024 roku na stadionie w Dublinie...

Jak młodzież tworzy nowe więzi z Chatbotami AI

Niezwykle ciekawym zjawiskiem staje się rosnąca rola chatbotów AI jako nowoczesnych kompanów dla młodzieży. Te zaawansowane programy, dzięki swojej zdolności do przetwarzania języka naturalnego...