Two Column Images
Left Image
Right Image

Dziewczynki są faworyzowane przez szkołę. Chłopcy na przegranej pozycji. Badania to potwierdzają!

Badanie przeprowadzone przez naukowców z Uniwersytetu w Trydencie wykazało, że przy podobnym poziomie umiejętności, uczennice otrzymywały lepsze oceny niż uczniowie. Badanie przeprowadzono z udziałem niemal 40 tys. uczniów w wieku 15-16 lat.

Jak od dawna wiadomo to chłopcy są lepsi z matematyki, jednak jak się okazuje wyższe oceny otrzymują dziewczyny. Tak wynika z badania, które polegało na anonimowym ocenianiu testów, a potem sprawdzaniu ich przez nauczycieli, którzy znali uczniów. W pierwszym przypadku dziewczęta lepiej wypadły w teście językowym, a chłopcy w matematycznym. Jednak za drugim razem nauczyciele lepiej ocenili dziewczęta z obu przedmiotów. Badania pokazały, że problem nie jest zależny od środowiska ani cech nauczycieli. Jedyny wpływ miała liczebność klasy oraz rodzaj szkoły. Bardziej faworyzowano dziewczynki w większych klasach oraz w szkołach technicznych i przygotowujących do studiów.

Jak oznajmiła Ilaria Lievore, współautorka pracy opublikowanej na łamach „British Journal of Sociology of Education”: „Istnieje silna korelacja między lepszymi ocenami i korzyściami z edukacji, takimi jak przyjęcie na studia, czy mniejsze ryzyko nieukończenia szkoły. W związku z tym, lepsze oceny mają też znaczenie dla innych osiągnięć, takich jak lepsze zarobki, lepsza praca czy w ogóle satysfakcja z życia”.

Co o tym myślicie? A może sami byliście kiedyś w takiej sytuacji?

 

/KW/

Foto: Youtube.com/zrzut z ekranu

Więcej od autora

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Zobacz także

Najnowsze

Młodzi o mediach, dezinformacji i kampaniach społecznych. Czwarty zjazd Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej za nami

W dniach 10–11 maja w Krakowie odbył się IV zjazd Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej. Uczestnicy – młodzież z całej Polski zaangażowana w działalność społeczną...

Wiedza, aktywność, wymiana doświadczeń. Jutro rozpoczyna się IV zjazd Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej

W dniach 10–11 maja 2025 roku w Krakowie odbędzie się czwarty z pięciu zaplanowanych zjazdów w ramach projektu Ogólnopolska Młodzieżowa Akademia Medialna, organizowanego przez...

Matura 2025 czyli wyzwania, emocje i zmiany

Maj to w Polsce czas szczególny – nie tylko ze względu na wiosenny rozkwit, lecz przede wszystkim z powodu egzaminu maturalnego. Dla ponad 260...

Coraz mniej nauczycieli, coraz mniej chętnych by nimi być…

Polska szkoła, choć każdego września wita uczniów z tą samą energią i nadzieją, stoi dziś na coraz bardziej kruchych fundamentach. Zamiast nowych podręczników i...

Od pasji do wpływu – Ogólnopolska Młodzieżowa Akademia Medialna na finałowej prostej

Ogólnopolska Młodzieżowa Akademia Medialna, organizowana przez Fundację Prosto z mostu, to ambitny projekt edukacyjny skierowany do młodych osób aktywnie działających w sektorze społecznym. Inicjatywa...

Fact-checking czyli co warto wiedzieć?

Fact-checking, czyli weryfikacja faktów, to proces sprawdzania prawdziwości informacji przed ich publikacją lub po ich upublicznieniu. Praktyka ta jest niezbędna w dziennikarstwie, ale równie...

„Kosmiczne studia” na krakowskiej AGH

Akademia Górniczo-Hutnicza (AGH) w Krakowie uruchomiła nowy kierunek studiów magisterskich – Technologie Kosmiczne (Space Technologies). Jest to jedna z pierwszych tego typu ofert edukacyjnych...

„Dojrzewanie” czyli refleksja nad serialem Netflixa

Serial "Dojrzewanie" to przejmująca opowieść o współczesnym świecie nastolatków, który nieustannie balansuje między dzieciństwem a dorosłością. To produkcja, która nie tylko angażuje, ale także...