Badanie przeprowadzone przez naukowców z Uniwersytetu w Trydencie wykazało, że przy podobnym poziomie umiejętności, uczennice otrzymywały lepsze oceny niż uczniowie. Badanie przeprowadzono z udziałem niemal 40 tys. uczniów w wieku 15-16 lat.
Jak od dawna wiadomo to chłopcy są lepsi z matematyki, jednak jak się okazuje wyższe oceny otrzymują dziewczyny. Tak wynika z badania, które polegało na anonimowym ocenianiu testów, a potem sprawdzaniu ich przez nauczycieli, którzy znali uczniów. W pierwszym przypadku dziewczęta lepiej wypadły w teście językowym, a chłopcy w matematycznym. Jednak za drugim razem nauczyciele lepiej ocenili dziewczęta z obu przedmiotów. Badania pokazały, że problem nie jest zależny od środowiska ani cech nauczycieli. Jedyny wpływ miała liczebność klasy oraz rodzaj szkoły. Bardziej faworyzowano dziewczynki w większych klasach oraz w szkołach technicznych i przygotowujących do studiów.
Jak oznajmiła Ilaria Lievore, współautorka pracy opublikowanej na łamach „British Journal of Sociology of Education”: „Istnieje silna korelacja między lepszymi ocenami i korzyściami z edukacji, takimi jak przyjęcie na studia, czy mniejsze ryzyko nieukończenia szkoły. W związku z tym, lepsze oceny mają też znaczenie dla innych osiągnięć, takich jak lepsze zarobki, lepsza praca czy w ogóle satysfakcja z życia”.
Co o tym myślicie? A może sami byliście kiedyś w takiej sytuacji?
/KW/
Foto: Youtube.com/zrzut z ekranu