Kiedyś się o nich nie mówiło, bo nie istniały. Dziś korzysta z nich praktycznie każdy. Dzięki nim możemy na bieżąco zdobywać informacje, być w ciągłym kontakcie, a nawet budować markę osobistą. Mowa oczywiście o mediach społecznościowych. Ze względu na ich powszechność, warto znać również ich historię.
Oto lista najpopularniejszych social mediów w kolejności chronologicznej:
2003 -> Linkedin -> serwis społeczności internetowej, specjalizujący się w kontaktach zawodowo-biznesowych.
2003 -> Skype -> komunikator internetowy firmy Microsoft.
2003 -> Myspace -> serwis społecznościowy, służący do nawiązywania znajomości i komunikacji.
2004 -> Facebook -> serwis społecznościowy, użytkownicy mogą tworzyć sieci i grupy, dzielić się wiadomościami i zdjęciami.
2005 -> YouTube -> serwis internetowy, który umożliwia bezpłatne umieszczanie, nadawanie na żywo, ocenianie i komentowanie filmów.
2005 -> Goldenline.pl -> polski serwis rekrutacyjny, oferujący usługi z zakresu rekrutacji i employer branding.
2006 -> Twitter -> serwis społecznościowy udostępniający usługę mikroblogowania.
2007 -> Tumblr -> platforma mikroblogowa umożliwiająca użytkownikom tworzenie wpisów w kategoriach: tekst, obrazek, klip wideo, plik dźwiękowy, link, cytat, dialog.
2009 -> WhatsApp -> mobilna aplikacja dla smartfonów, służąca jako komunikator internetowy.
2010 -> Pinterest -> serwis społecznościowy umożliwiający dzielenie się materiałami wizualnymi.
2010 -> Instagram -> fotograficzny serwis społecznościowy hostingu zdjęć, połączony z aplikacją o tej samej nazwie, który umożliwia użytkownikom edycję zdjęć i filmów, stosowanie do nich filtrów cyfrowych oraz udostępnianie ich w różnych serwisach społecznościowych.
2011 -> Snapchat -> aplikacja mobilna służąca do wysyłania filmów i zdjęć, które można oglądać przez nieokreślony czas.
2012 -> Tinder -> mobilny portal randkowy korzystający z technologii lokalizacji.
2016 -> Tik Tok -> mobilna aplikacja internetowa, której główna funkcja polega na możliwości publikowania krótkich materiałów wideo, w założeniu formą zbliżonych do teledysków muzycznych.
Źródło: https://pl.wikipedia.org