Słodycze będą droższe 

Wszystko wskazuje na to, że ceny słodyczy na sklepowych półkach znacznie wzrosną. W ubiegłym tygodniu firma Wawel poinformowała o przerwach w dostawach. W tym czasie prowadzi negocjacje z sieciami handlowymi, między innymi ze swoim największym odbiorcą – Biedronką. Jak czytamy w komunikacie Wawelu,  wprowadzane podwyżki cen i tak nie rekompensują wzrostu kosztów produkcji. 

„Toczące się negocjacje dotyczące podwyżek cen z największymi odbiorcami spółki nie przynoszą zadowalających efektów oraz są przyczyną przerw w dostawach, co ma wpływ na poziom realizowanej sprzedaży”.

Wawel przyznał, że  zdarzają się przerwy w dostawach jej produktów do sklepów, co może przełożyć się na spadek jej wpływów i rentowności. W komunikacie giełdowym firma pisze, że istotny wpływ na jej wyniki ma znaczący wzrost kosztów zakupu niezbędnych do produkcji surowców i materiałów oraz mediów (prądu czy gazu).

Kolejnym producentem, mierzy się ze skutkami aktualnej sytuacji gospodarczej jest Wedel. Firma należy obecnie do japońskiego koncernu Lotte. Jej wyroby eksportowane są do sześćdziesięciu krajów. Jak mówią przedstawiciele Wedla, wpływ na wzrost cen ma także wojna na Ukrainie i wzrost cen surowców i usług w Polsce.

– Aby zachować ciągłość działalności biznesowej oraz stabilność zatrudnienia, jesteśmy zmuszeni wprowadzać podwyżki cen. Takie decyzje zawsze są jednymi z trudniejszych dla każdego producenta, jednak w bieżących realiach ekonomicznych, konieczność podnoszenia cen jest nieunikniona. Spodziewamy się dwucyfrowych wzrostów cen dla całej kategorii, co robią lub zapowiadają już także inni producenci – stwierdził w wypowiedzi dla money.pl Maciej Herman, dyrektor zarządzający firmy Wedel.

W 2021 r. Wedel zanotował 789,5 mln zł przychodów i 71,1 mln zł zysku operacyjnego. Wynik netto wyniósł 55,2 mln zł. Firma jest zatem zabezpieczona na czas kryzysu, choć, jak wiadomo, jego przebieg i skutki są nie do przewidzenia.

Kolejną podwyżkę cen zapowiedział też Maspex. Przedsiębiorstwo wprowadziło już podwyżki cen swoich produktów w październiku ubiegłego roku i marcu bieżącego roku.

Negocjacje prowadzi też PepsiCo. Początkiem bieżącego roku z półek sklepów sieci Biedronka zniknęły chipsy i krakersy należącej do koncernu marki Lay’s.

 

/GGO/

Foto: zdjęcie poglądowe/zrzut z ekranu/Youtube.com

Więcej od autora

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Zobacz także

Najnowsze

Mieszkania dla absolwentów w Białymstoku – przyszłość czy ślepa uliczka?

Nowy program "Mieszkanie dla absolwenta" w Białymstoku oferuje młodym ludziom tanie lokum na start. Czy to sposób na zatrzymanie talentów w mieście? Białystok wprowadza...

Edukacja medialna czyli Alfabet Nowych Mediów na kanale DEM TV

Alfabet Nowych Mediów to kolejny edukacyjny cykl realizowany przez Fundację Edukacji i Mediów (FEiM). Pod kolejnymi literami alfabetu w krótkich filmikach eksperci Fundacji rozwijają...

Matura 2025 – zmiany w egzaminie. Sprawdź, co czeka maturzystów!

Nadchodząca matura 2025 przynosi wiele nowości. Sprawdź, jak te zmiany wpłyną na przyszłych maturzystów. Rok 2025 przynosi istotne zmiany dla uczniów przystępujących do egzaminu maturalnego....

Ustawa Kamilka: Co się zmienia i jakie pytania rodzi nowe prawo ochrony dzieci?

Wprowadzenie tzw. "Ustawy Kamilka" to odpowiedź na tragedię, która poruszyła całą Polskę. Co dokładnie się zmienia? Jakie obowiązki mają teraz placówki edukacyjne i osoby...

Ogólnopolska Młodzieżowa Akademia Medialna już za półmetkiem. Finałowe zjazdy już w 2025 roku

Za nami już trzy spośród pięciu zaplanowanych zjazdów Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej za nami. Inauguracyjny odbył się w grudniu 2023 roku w Racławicach. Dwa...

Kolejna debata BACG. Sztuczna inteligencja- szanse, zagrożenia, wyzwania

Czy sztuczna inteligencja (AI) stanowi większą szansę czy zagrożenie dla naszej przyszłości? To pytanie, które zadajemy sobie przynajmniej od 2-3 lat. Bez względu na...

„Trzy kobiety. Trzy drogi. Patriotyzm jako misja Uniwersytetu”. Polecamy!

"Trzy kobiety. Trzy drogi. Patriotyzm jako misja Uniwersytetu" to publikacja będąca częścią realizowanego przez Stowarzyszenie Absolwentów i Przyjaciół UPJPII programu „Z kobietami – patriotkami”...

III zjazd Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej

W weekend 26-27 października br w warszawskim Hotelu Mercure odbył się III zjazd Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej. To projekt służący poprawie zarządzania w organizacjach...