Taylor Swift została miliarderką. „Jest ekonomicznym fenomenem”

Z analizy prestiżowej agencji Bloomberg wynika, że dzięki rekordowej trasie koncertowej Taylor Swift została miliarderką. „Ona jest nie tylko artystką. Jest ekonomicznym fenomenem” – uważa Chris Leyden, dyrektor do spraw marketingu w SeatGeek. Dodatkowo, koncerty amerykańskiej piosenkarki pop napędzają gospodarkę w miastach, w których występuje – wzrasta w nich oblężenie hoteli i liczba pasażerów transportu publicznego.

Łączny majątek Taylor Swift, według wyliczeń Bloomberg Billionaires Index, wynosi 1,1 mld dolarów. Artystka zawdzięcza sukces trasie koncertowej „The Eras Tour”, która, choć dopiero się zaczęła, już przynosi rekordowe zyski. Agencja Bloomberg twierdzi, że Taylor Swift jest jedną z niewielu piosenkarek, które osiągnęły status miliarderki, wyłącznie dzięki swojej twórczości i występom, bez wsparcia dodatkowych projektów komercyjnych.

„Ona jest nie tylko artystką. Jest ekonomicznym fenomenem” – stwierdził cytowany przez CNN, dyrektor ds. marketingu w SeatGeek Chris Leyden. Dodał, że trasa Eras „przepisuje podręcznik ekonomii rozrywki”. Występy Taylor Swift zapełniają stadiony, areny, ale także kina. Film koncertowy „Taylor Swift: The Eras Tour” zarobił w USA i Kanadzie 96 mln dolarów w weekend premiery. W ten sposób film stał się najbardziej dochodowym filmem koncertowym w USA. Produkcja została też pierwszym filmem koncertowym w historii, który był na szczycie amerykańskiego box-office’u przez dwa tygodnie z rzędu.

Według danych z ankiety przeprowadzonej w sierpniu przez firmę QuestionPro, trasa koncertowa „The Eras Tour” może przynieść 2,2 mld dolarów ze sprzedaży biletów w Ameryce Północnej. Jeśli scenariusz się sprawdzi, byłaby to najbardziej dochodowa trasa koncertowa w historii.

Na koncertach zarabia nie tylko artystka i organizatorzy koncertów. Zyskują również lokalne gospodarki – według szacunków California Center for Jobs and the Economy, sześć koncertów Taylor Swift w Los Angeles mogło przynieść miastu zysk w wysokości 320 mln dolarów. W mieście gwałtownie wzrosła liczba pasażerów środków transportu publicznego i znacznie wzrosło obłożenie hoteli. Podczas koncertu w Seattle fani wywołali nawet lokalną aktywność sejsmiczną, równą trzęsieniu ziemi o sile 2,3 w skali Richtera.

Taylor Swift zostając miliarderką dołącza do JayZ, Beyonce i Rihanny, którzy osiągnęli już ten status finansowy. Artystka pop swój sukces wypracowała jednak wyłącznie muzyką i koncertami, nie prowadząc dodatkowych przedsięwzięć.

 

/pj/

Źródło: Rzeczpospolita.pl

Zrzut ekranu/YouTube.com

 

Więcej od autora

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Zobacz także

Najnowsze

Ile potrzeba by studiować czyli budżet typowego studenta

Ile kosztują studia? To pytanie jest niezwykle złożone. Większość polskich żaków teoretycznie nie płaci bowiem za samą edukację, ale na "koszty życia" w przypadku...

Edukacja zdrowotna i edukacja obywatelska zawitają do szkół

Podczas inauguracji roku szkolnego 2024/2025 szefowa MEN w Zespole Szkół Technicznych w Mielcu w woj. podkarpackim zapowiedziała, że w szkole pojawią się nowe przedmioty:...

Wiceszefowa resortu edukacji, Joanna Mucha o nauczaniu Ukraińców w polskich szkołach

Wiceszefowa resortu edukacji narodowej wypowiedziała się niedawno na temat nauczania ukraińskich dzieci w Polsce. Była to reakcja na słowa byłego szefa resortu, Przemysława Czarnka,...

Polska firma sponsorem hiszpańskiego klubu piłkarskiego!

InPost został oficjalnym sponsorem Atletico Madryt. Marka będzie widoczna we wielu miejscach w Hiszpanii. Kurierski gigant został sponsorem logistycznym na lata 2024-2025.  „InPost dołącza do...

Adrianna Sułek-Schubert, cicha bohaterka Igrzysk

8 lutego 2024 (tak, dobrze czytacie 2024!) roku Adrianna Sułek-Schubert urodziła syna. Nie przeszkodziło jej to wziąć udziału w Igrzyskach Olimpijskich w Paryżu. Na...

Czego boją się młodzi?

Czego obawiają się młodzi ludzie w Polsce? Jak wynika z niezwykle ciekawego, najnowszego raportu UCE Research i Rissify.pl pt. „Czego boją się młodzi Polacy?”...

O fact-checkingu i mediach w Krakowie czyli II zjazd Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej za nami

W weekend, 20-21 lipca br w Krakowie odbył się II zjazd Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej. Projekt ten organizowany jest przez fundację Prosto z mostu,...

Już za kilka dni II zjazd Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej

Już za niespełna 5 dni Kraków będzie gościł słuchaczy II zjazdu Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej. To inicjatywa realizowana z myślą o młodych adeptach sztuki...