Two Column Images
Left Image
Right Image

Zaskakujące badanie nt. wojny na Ukrainie! Chodzi o młodych

Wojna na Ukrainie trwa już ponad miesiąc. W związku z konfliktem pojawiło się pewne badanie. Chodzi o młodych. Będziesz zaskoczony.

Wojna na Ukrainie trwa już jakiś czas. Spowodowała sporą niepewność u młodych osób.

W marcu GfK przeprowadziło pewne badanie dotyczące młodych. Wynika z niego, że 13% Polaków miało w planach zakup nieruchomości, ale kiedy tylko dowiedziało się o konflikcie na Ukrainie zrezygnowało z tego pomysłu. Dotyczy to przede wszystkim młodych osób. Według GfK co piąty Polak przez 29 rokiem życia zrezygnował z nieruchomości.

Zmiany w planach zakupowych dotyczą nie tylko sporych inwestycji, takich jak zakup mieszkania, ale także zakupów związanych z przyjemnościami. 20 proc. nabywców przed 29. rokiem życia zrezygnowało z zakupu konsoli do gier. W przypadku wszystkich polskich konsumentów na podobną zmianę zdecydowało się 12 proc 

-powiedziała Katarzyna Żakowska, client business partner w GfK.

Warto dodać, że według badania IQS młodych jeszcze przed migracją martwiło to co dzieje się na Ukrainie. 67% osób twierdziło, że świat nie jest już tak bezpieczny z kolei 77% martwiło się sytuacją w Polsce.

Spodziewaliście się takich wyników badań?

Agnieszka Malinowska
Agnieszka Malinowska
Pasjonatka rozmów na tematy społeczne i dociekliwa dziennikarka. W przeszłości związana z pracą w Parlamencie Europejskim. Absolwentka Doradztwa politycznego i publicznego na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach.

Więcej od autora

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Zobacz także

Najnowsze

Nieistniejący, ale wpływowi – nowa fala wirtualnych influencerów AI

W świecie mediów społecznościowych, który nieustannie poszukuje świeżości i nowości, pojawiło się zjawisko, które jeszcze kilka lat temu mogłoby wydawać się czystą fikcją –...

Trzecie spotkanie ewaluacyjne w ramach prac nad strategią FEiM za nami

Za nami trzecie i zarazem ostatnie spotkanie konsultacyjne poświęcone ewaluacji działań realizowanych przez Fundację Edukacji i Mediów (FEiM) zarówno w ramach przygotowania strategii rozwoju...

Młodzi, media i misja czyli finał Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej

Nieformalna, ale wyjątkowo istotna wspólnota młodych ludzi z całej Polski spotkała się w Warszawie, by zamknąć pewien rozdział – i jednocześnie rozpocząć coś nowego....

Młodzi o mediach, dezinformacji i kampaniach społecznych. Czwarty zjazd Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej za nami

W dniach 10–11 maja w Krakowie odbył się IV zjazd Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej. Uczestnicy – młodzież z całej Polski zaangażowana w działalność społeczną...

Wiedza, aktywność, wymiana doświadczeń. Jutro rozpoczyna się IV zjazd Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej

W dniach 10–11 maja 2025 roku w Krakowie odbędzie się czwarty z pięciu zaplanowanych zjazdów w ramach projektu Ogólnopolska Młodzieżowa Akademia Medialna, organizowanego przez...

Matura 2025 czyli wyzwania, emocje i zmiany

Maj to w Polsce czas szczególny – nie tylko ze względu na wiosenny rozkwit, lecz przede wszystkim z powodu egzaminu maturalnego. Dla ponad 260...

Coraz mniej nauczycieli, coraz mniej chętnych by nimi być…

Polska szkoła, choć każdego września wita uczniów z tą samą energią i nadzieją, stoi dziś na coraz bardziej kruchych fundamentach. Zamiast nowych podręczników i...

Od pasji do wpływu – Ogólnopolska Młodzieżowa Akademia Medialna na finałowej prostej

Ogólnopolska Młodzieżowa Akademia Medialna, organizowana przez Fundację Prosto z mostu, to ambitny projekt edukacyjny skierowany do młodych osób aktywnie działających w sektorze społecznym. Inicjatywa...