Two Column Images
Left Image
Right Image

50 proc. nastolatków chce być influencerem! Niski próg wejścia i olbrzymie zarobki

Badania wskazują jasno – influencerzy pozytywnie wpływają na nastrój swoich obserwujących, wpływają na zmianę przywyczajeń, czy dokonywanie działań zakupowych.

Już 21 milionów Polaków obserwuje co najmniej jednego influencera, z czego trzech na czterech podejmuje decyzje pod jego wpływem.

– Influencer marketing jest najszybciej rosnącym obszarem marketingu ze względu na swoją skuteczność biznesową. Pozwala dotrzeć do wybranej bardzo precyzyjnie grupy docelowej – mówi Agencji Newseria Biznes dr Mateusz Grzesiak, znany psycholog i wykładowca.

Grzesiak wskazuje, że dziś influencerem może zostać każdy, bariery wejścia praktycznie nie istnieją. Wystarczy mieć choćby telefon do nagrywania i udostępnić treści w mediach społecznościowych. Jeśli jest się charyzmatycznym, to szybko zbiera się wokół swojej osoby community – ludzi posiadających potencjał zakupowy.

Dziś influencerzy stają się autorytetami wielu osób, chociaż często nie mają oni wiedzy i doświadczenia w określonych obszarach. Odbiorcami influencerów są przede wszystkim osoby z pokolenia  Y – milenialsi urodzeni w latach 1980–2000, a także pokolenie Z – urodzeni po 2000 roku. Te dwie grupy w ostatnich latach dokonują redefinicji swoich autorytetów, jednak influencerzy największy wpływ mają na najmłodszych użytkowników mediów społecznościowych. Wiele osób z pokolenia Z wzoruje się na swoich idolach i chciałoby zrobić taką samą karierę.

Jak wynika z badań aż 50 proc. nastolatków chciałoby zostać influencerami. To zjawisko nie dziwi, z uwagi na niski próg wejścia i możliwość ogromnych zarobków. Nastolatkowie chętniej wybiorą drogę bycia sławnym i bogatym dzięki filmikom niż karierę np. profesora, który nie może liczyć na tak duże zarobki. – Pieniądze i sława są czymś, co pociąga w tym zawodzie i dlatego tak wiele młodych osób chce w to wejść – mówi Mateusz Grzesiak.

– Jeżeli dana osoba dostanie 20 tys. zł za jakąś kampanię reklamową, w której dzięki kilku zdjęciom jest w stanie namówić do kupienia kurtki, to tego typu wynagrodzenie w kraju, w którym jedynie 10 proc. ludzi zarabia więcej niż 9 tys. zł miesięcznie brutto, bez dwóch zdań kusi i jest atrakcyjne – dodaje Grzesiak w rozmowie z Agencją Newseria Biznes.

Według badania agencji IQS 21 mln Polaków obserwuje profil lub kanał w serwisie YouTube przynajmniej jednego influencera. Najbardziej aktywną grupą pod tym względem są osoby w wieku 16-24 lata – śledzą oni średnio 64 profile. Z kolei np. w grupie 45-55 lat średnia spada do 17 profili. Niemal 90 proc. badanych ma styczność z contentem publikowanym przez influencerów, 60 proc. twierdzi, że gwiazdy internetu pozytywnie wpływają na ich nastrój a 74 proc. Polaków przyznaje, że podejmuje określone działania w wyniku namowy influencera.

Jakie to działania? Najcześciej chodzi o obserwowanie i subskrybcję poleconych profili i kanałów, zmiana swoich nawyków, ściągnięcie aplikacji oraz zakup produktów.

Mateusz Grzesiak w rozmowie z  Newseria Biznes wskazuje, że Influencer Marketing, to dziś najszybciej rozwijający się obszar marketingu. Psycholog dodaje, że jest on relatywnie tani, jak na osiągane rezultaty sprzedażowe. Dlaczego jest skuteczny? Zdaniem Grzesiaka chodzi o możliwość dotarcia do precyzyjnie określonych grup docelowych, ekspozycję produktów dla konkretnych odbiorców i zrobienie tego w sposób najbardziej autentyczny.

żródło: Newseria Biznes

Więcej od autora

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Zobacz także

Najnowsze

„Zabawa w krecika” – nowy problem w polskich szkołach

Przez polskie szkoły co jakiś czas przechodzą bardzo niebezpieczne "mody". Tym razem zawitała do nich „Zabawa w krecika”. To nowa, niepokojąca forma przemocy rówieśniczej...

Kryzys demograficzny w Polsce – Czy uda się zatrzymać katastrofę populacyjną?

Polska zmaga się z narastającym kryzysem demograficznym. W Polsce liczba ludności nieustannie maleje – umiera więcej osób, niż się rodzi. Czy można zatrzymać ten...

Powstaje pierwszy Studencki Fundusz Inwestycyjny w Polsce

Pierwszy w Polsce studencki fundusz inwestycyjny zawiązuje się we Wrocławiu. Jakie korzyści przyniesie młodym inwestorom z Pokolenia Z? Przeczytaj o tej innowacyjnej inicjatywie. We Wrocławiu...

Mieszkania dla absolwentów w Białymstoku – przyszłość czy ślepa uliczka?

Nowy program "Mieszkanie dla absolwenta" w Białymstoku oferuje młodym ludziom tanie lokum na start. Czy to sposób na zatrzymanie talentów w mieście? Białystok wprowadza...

Edukacja medialna czyli Alfabet Nowych Mediów na kanale DEM TV

Alfabet Nowych Mediów to kolejny edukacyjny cykl realizowany przez Fundację Edukacji i Mediów (FEiM). Pod kolejnymi literami alfabetu w krótkich filmikach eksperci Fundacji rozwijają...

Matura 2025 – zmiany w egzaminie. Sprawdź, co czeka maturzystów!

Nadchodząca matura 2025 przynosi wiele nowości. Sprawdź, jak te zmiany wpłyną na przyszłych maturzystów. Rok 2025 przynosi istotne zmiany dla uczniów przystępujących do egzaminu maturalnego....

Ustawa Kamilka: Co się zmienia i jakie pytania rodzi nowe prawo ochrony dzieci?

Wprowadzenie tzw. "Ustawy Kamilka" to odpowiedź na tragedię, która poruszyła całą Polskę. Co dokładnie się zmienia? Jakie obowiązki mają teraz placówki edukacyjne i osoby...

Ogólnopolska Młodzieżowa Akademia Medialna już za półmetkiem. Finałowe zjazdy już w 2025 roku

Za nami już trzy spośród pięciu zaplanowanych zjazdów Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej za nami. Inauguracyjny odbył się w grudniu 2023 roku w Racławicach. Dwa...