50 proc. nastolatków chce być influencerem! Niski próg wejścia i olbrzymie zarobki

Badania wskazują jasno – influencerzy pozytywnie wpływają na nastrój swoich obserwujących, wpływają na zmianę przywyczajeń, czy dokonywanie działań zakupowych.

Już 21 milionów Polaków obserwuje co najmniej jednego influencera, z czego trzech na czterech podejmuje decyzje pod jego wpływem.

– Influencer marketing jest najszybciej rosnącym obszarem marketingu ze względu na swoją skuteczność biznesową. Pozwala dotrzeć do wybranej bardzo precyzyjnie grupy docelowej – mówi Agencji Newseria Biznes dr Mateusz Grzesiak, znany psycholog i wykładowca.

Grzesiak wskazuje, że dziś influencerem może zostać każdy, bariery wejścia praktycznie nie istnieją. Wystarczy mieć choćby telefon do nagrywania i udostępnić treści w mediach społecznościowych. Jeśli jest się charyzmatycznym, to szybko zbiera się wokół swojej osoby community – ludzi posiadających potencjał zakupowy.

Dziś influencerzy stają się autorytetami wielu osób, chociaż często nie mają oni wiedzy i doświadczenia w określonych obszarach. Odbiorcami influencerów są przede wszystkim osoby z pokolenia  Y – milenialsi urodzeni w latach 1980–2000, a także pokolenie Z – urodzeni po 2000 roku. Te dwie grupy w ostatnich latach dokonują redefinicji swoich autorytetów, jednak influencerzy największy wpływ mają na najmłodszych użytkowników mediów społecznościowych. Wiele osób z pokolenia Z wzoruje się na swoich idolach i chciałoby zrobić taką samą karierę.

Jak wynika z badań aż 50 proc. nastolatków chciałoby zostać influencerami. To zjawisko nie dziwi, z uwagi na niski próg wejścia i możliwość ogromnych zarobków. Nastolatkowie chętniej wybiorą drogę bycia sławnym i bogatym dzięki filmikom niż karierę np. profesora, który nie może liczyć na tak duże zarobki. – Pieniądze i sława są czymś, co pociąga w tym zawodzie i dlatego tak wiele młodych osób chce w to wejść – mówi Mateusz Grzesiak.

– Jeżeli dana osoba dostanie 20 tys. zł za jakąś kampanię reklamową, w której dzięki kilku zdjęciom jest w stanie namówić do kupienia kurtki, to tego typu wynagrodzenie w kraju, w którym jedynie 10 proc. ludzi zarabia więcej niż 9 tys. zł miesięcznie brutto, bez dwóch zdań kusi i jest atrakcyjne – dodaje Grzesiak w rozmowie z Agencją Newseria Biznes.

Według badania agencji IQS 21 mln Polaków obserwuje profil lub kanał w serwisie YouTube przynajmniej jednego influencera. Najbardziej aktywną grupą pod tym względem są osoby w wieku 16-24 lata – śledzą oni średnio 64 profile. Z kolei np. w grupie 45-55 lat średnia spada do 17 profili. Niemal 90 proc. badanych ma styczność z contentem publikowanym przez influencerów, 60 proc. twierdzi, że gwiazdy internetu pozytywnie wpływają na ich nastrój a 74 proc. Polaków przyznaje, że podejmuje określone działania w wyniku namowy influencera.

Jakie to działania? Najcześciej chodzi o obserwowanie i subskrybcję poleconych profili i kanałów, zmiana swoich nawyków, ściągnięcie aplikacji oraz zakup produktów.

Mateusz Grzesiak w rozmowie z  Newseria Biznes wskazuje, że Influencer Marketing, to dziś najszybciej rozwijający się obszar marketingu. Psycholog dodaje, że jest on relatywnie tani, jak na osiągane rezultaty sprzedażowe. Dlaczego jest skuteczny? Zdaniem Grzesiaka chodzi o możliwość dotarcia do precyzyjnie określonych grup docelowych, ekspozycję produktów dla konkretnych odbiorców i zrobienie tego w sposób najbardziej autentyczny.

żródło: Newseria Biznes

Więcej od autora

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Zobacz także

Najnowsze

Młodzi sportowcy zrobili to po meczu. Nagranie hitem (WIDEO)

Pewni młodzi sportowcy zdecydowali się w taki sposób kończyć każdy mecz. Do sieci trafiło nagranie, które już jest hitem Internetu.  W ostatnim czasie licealiści z...

Problemy w szkole najczęstszym źródłem problemów psychicznych u dzieci

Rozpoczęcie roku szkolnego to dla jednych dzieci radosne spotkanie z przyjaciółmi, dla innych najbardziej stresujące wydarzenie roku. Zdrowie psychiczne coraz większej liczby młodych ludzi...

Przedstawiamy najdziwniejsze flagi świata!

Flagi państwowe są ważnym elementem identyfikacyjnym każdego narodu. Są nie tylko symbolem, ale także odzwierciedleniem historii, kultury oraz wartości. Jako Europejczycy jesteśmy przyzwyczajeni raczej...

Gola i Wardęga przekraczają kolejne granice. Szokujące nagrania na kanale!

YouTuberzy najwyraźniej muszą szokować. Do tego w dużej mierze już się przyzwyczailiśmy. To jednak co ostatnio zaserwowali swoim m.im. Wojciech Gola i Sylwester Wardęga...

Gdzie na studia i jakie wybrać by dobrze po nich zarabiać? Maturzyści już zdecydowali

Zbliża się nowy rok akademicki, podczas którego na uczelniach pojawi się kolejny rocznik maturzystów. Jak wskazują wyniki przyjęć na studia, największą popularnością w wyborach...

Czy media społecznościowe wpływają na depresję u młodzieży?

Współczesny świat przyniósł ze sobą wiele korzyści i nowości, zwłaszcza dla młodzieży. Dostęp do informacji, możliwość nawiązywania kontaktów oraz dzielenia się swoimi pasjami stały...

Sztuczna inteligencja wykorzystywana do tworzenia medycznych fake newsów – zobacz jak odróżnić je od faktów

Dynamicznie rozwijająca się sztuczna inteligencja sprzyja nauce, jednak trafiając w niepowołane ręce może posłużyć do tworzenia fałszywych informacji. „AI based medicine”, czyli medyczne fake...

PILNE! Mamy nowego selekcjonera kadry. Kibice zaskoczeni, eksperci podzieleni wyborem PZPN

Stało się. Polska reprezentacja ma nowego selekcjonera. Następcą Fernando Santosa został Michał Probierz, dotychczasowy trener kadry U-21, który pomimo, że był w gronie faworytów...