50 proc. nastolatków chce być influencerem! Niski próg wejścia i olbrzymie zarobki

Badania wskazują jasno – influencerzy pozytywnie wpływają na nastrój swoich obserwujących, wpływają na zmianę przywyczajeń, czy dokonywanie działań zakupowych.

Już 21 milionów Polaków obserwuje co najmniej jednego influencera, z czego trzech na czterech podejmuje decyzje pod jego wpływem.

– Influencer marketing jest najszybciej rosnącym obszarem marketingu ze względu na swoją skuteczność biznesową. Pozwala dotrzeć do wybranej bardzo precyzyjnie grupy docelowej – mówi Agencji Newseria Biznes dr Mateusz Grzesiak, znany psycholog i wykładowca.

Grzesiak wskazuje, że dziś influencerem może zostać każdy, bariery wejścia praktycznie nie istnieją. Wystarczy mieć choćby telefon do nagrywania i udostępnić treści w mediach społecznościowych. Jeśli jest się charyzmatycznym, to szybko zbiera się wokół swojej osoby community – ludzi posiadających potencjał zakupowy.

Dziś influencerzy stają się autorytetami wielu osób, chociaż często nie mają oni wiedzy i doświadczenia w określonych obszarach. Odbiorcami influencerów są przede wszystkim osoby z pokolenia  Y – milenialsi urodzeni w latach 1980–2000, a także pokolenie Z – urodzeni po 2000 roku. Te dwie grupy w ostatnich latach dokonują redefinicji swoich autorytetów, jednak influencerzy największy wpływ mają na najmłodszych użytkowników mediów społecznościowych. Wiele osób z pokolenia Z wzoruje się na swoich idolach i chciałoby zrobić taką samą karierę.

Jak wynika z badań aż 50 proc. nastolatków chciałoby zostać influencerami. To zjawisko nie dziwi, z uwagi na niski próg wejścia i możliwość ogromnych zarobków. Nastolatkowie chętniej wybiorą drogę bycia sławnym i bogatym dzięki filmikom niż karierę np. profesora, który nie może liczyć na tak duże zarobki. – Pieniądze i sława są czymś, co pociąga w tym zawodzie i dlatego tak wiele młodych osób chce w to wejść – mówi Mateusz Grzesiak.

– Jeżeli dana osoba dostanie 20 tys. zł za jakąś kampanię reklamową, w której dzięki kilku zdjęciom jest w stanie namówić do kupienia kurtki, to tego typu wynagrodzenie w kraju, w którym jedynie 10 proc. ludzi zarabia więcej niż 9 tys. zł miesięcznie brutto, bez dwóch zdań kusi i jest atrakcyjne – dodaje Grzesiak w rozmowie z Agencją Newseria Biznes.

Według badania agencji IQS 21 mln Polaków obserwuje profil lub kanał w serwisie YouTube przynajmniej jednego influencera. Najbardziej aktywną grupą pod tym względem są osoby w wieku 16-24 lata – śledzą oni średnio 64 profile. Z kolei np. w grupie 45-55 lat średnia spada do 17 profili. Niemal 90 proc. badanych ma styczność z contentem publikowanym przez influencerów, 60 proc. twierdzi, że gwiazdy internetu pozytywnie wpływają na ich nastrój a 74 proc. Polaków przyznaje, że podejmuje określone działania w wyniku namowy influencera.

Jakie to działania? Najcześciej chodzi o obserwowanie i subskrybcję poleconych profili i kanałów, zmiana swoich nawyków, ściągnięcie aplikacji oraz zakup produktów.

Mateusz Grzesiak w rozmowie z  Newseria Biznes wskazuje, że Influencer Marketing, to dziś najszybciej rozwijający się obszar marketingu. Psycholog dodaje, że jest on relatywnie tani, jak na osiągane rezultaty sprzedażowe. Dlaczego jest skuteczny? Zdaniem Grzesiaka chodzi o możliwość dotarcia do precyzyjnie określonych grup docelowych, ekspozycję produktów dla konkretnych odbiorców i zrobienie tego w sposób najbardziej autentyczny.

żródło: Newseria Biznes

Więcej od autora

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Zobacz także

Najnowsze

Polak potrafi czyli Uniwersytet Jagielloński z sensacyjnym odkryciem!

Innowacyjna metoda rozpoznawania bakterii oraz grzybów na zdjęciach pochodzących z mikroskopów świetlnych, opracowana na Uniwersytecie Jagiellońskim, jest pierwszą na świecie pod względem szybkości. Wykorzystując...

Krakowski licealista rozchwytywany przez amerykańskie uczelnie

Michał Lipiec, uczeń krakowskiego V LO im. Witkowskiego w zeszłym roku zdobył trzy medale podczas międzynarodowych olimpiad. To jednak tylko ułamek jego sukcesów, które...

Bilety na mecze Polaków wyprzedane!

Po awansie Reprezentacji Polski na Euro 2024 byliśmy świadkami bardzo szybkiej sprzedaży biletów. Wielu fanów czuje się pokrzywdzonych. Polacy jako ostatni, po ekscytującej serii rzutów...

Kontrowersyjna koszulka reprezentacji Niemiec, koncern Adidas zabrał głos w tej sprawie!

Na koszulkach Reprezentacji Niemiec z numerem 44 zauważono podobieństwo do nazistowskiego symbolu SS. Adidas, UEFA i DFB nie widzieli nic niestosownego!  Mimo że do Euro...

(WIEM) Po co nam edukacja? Odpowiada dr hab. Klaudia Cymanow- Sosin

Czym jest edukacja, jakie są jej cele, jak budować relacje i skutecznie się komunikować. O tym wszystkim w ramach serii Warsztatów Innowacyjnej Edukacji Medialnej...

Studia za granicą. Jak się przygotować i jakie korzyści dają?

Marzysz o studiowaniu za granicą? Chcesz poszerzyć swoje horyzonty, nauczyć się nowego języka i zanurzyć się w innej kulturze? Oto kompleksowy przewodnik, który pomoże...

Przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej – porady dla młodych poszukujących pracy

Stoisz na progu dorosłości i właśnie wysłałeś swoje CV na wymarzoną pozycję. Gratulacje, to pierwszy krok do kariery marzeń! Ale co dalej? Rozmowa kwalifikacyjna...

Młodzi na rynku pracy – jakie wyzwania czekają pokolenie Z i Alfa

Wchodząc na rynek pracy, młodzi ludzie z pokoleń Z i Alfa stają przed wyzwaniami, które definiują ich drogę zawodową. W tym artykule przyglądamy się...