Netflix nawiązuję współpracę z Micrsoftem. W rezultacie tańszy dostęp i reklamy

W 2022 r. Netflix po raz pierwszy w historii odnotował spadek użytkowników. W pierwszym kwartale tego roku z subskrypcji zrezygnowało około 200 tysięcy odbiorców. Władze popularnego serwisu streamingowego musiały działać, aby przywrócić duże zainteresowanie platformą. W tym celu rozpoczęto proces poszukiwania marki chętnej do współpracy, dzięki której w ramach serwisu pojawiłyby się reklamy. Dlaczego? Dzięki temu Netflix mógłby wprowadzić tańszy, bezkonkurencyjny dostęp do platformy, jednocześnie zwiększając swoje przychody.

Poszukiwanie partnera trwało kilka tygodni. Mówiło się między innymi o współpracy z Google, lecz ostatecznie to Microsoft został firmą partnerską Netflixa. Dyrektor operacyjny serwisu tak opisuje nowopowstałą kooperację cyfrową -„Firma Microsoft udowodniła swą zdolność do zaspokojenia naszych potrzeb reklamowych, we wspólnym procesie tworzenia nowej oferty poszerzonej o reklamy. Co ważniejsze, Microsoft zaoferował elastyczność w zakresie wprowadzenia innowacji w czasie, zarówno w aspekcie technologicznym, jak i handlowym oraz silny system zabezpieczeń prywatności naszych klientów”.

Przez lata, pomimo licznych korzyści, Netflix kategorycznie wzbraniał się przed wprowadzeniem reklam. Współzałożyciel firmy, Reed Hastings, mówił iż taka zmiana zakłóciłaby wrażenia widzów, jednocześnie wykorzystując aktywność użytkowników. Jak widać, w obliczu kryzysu, a także rosnącej konkurencji ze stronny innych platform, Netflix postanowił zmienić swoje podejście. Mimo wspomnianego „odpływu” subskrypcji platforma wciąż pozostaje głównym potentatem na rynku serwisów streamingowych. Warto jednak zaznaczyć, iż podobne firmy nie próżnują i starają się wykorzystać potknięcia zarządu Netflixa. Idealnym przykładem może być wprowadzony niedawno do Polski Disney+, który w pierwszym miesiącu działalności zyskał miliony zainteresowanych użytkowników.

Współpraca na linii Microsoft-Netflix może być także postrzegana jako sposób walki z problemem współdzielonych kont. W przeszłości platforma informowała o działaniach mających na celu zmianę systemu wspólnych kont, np. poprzez weryfikację użytkowników, lecz jak dotąd żadna znacząca zmiana nie miała miejsca.

 

 /GGO/

Foto: zrzut z ekranu/Youtube.com

Więcej od autora

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Zobacz także

Najnowsze

Z notatnika maturzysty czyli pierwsze matury za nami

Język polski, matematyka oraz język nowożytny to pierwsze trzy obowiązkowe przedmioty, które zostały napisane w tym tygodniu przez około 339 tysięcy abiturientów. Tym razem matury...

Znamy finalistów Ligi Mistrzów. Real znów zwycięski?

W tym roku finał Ligi Mistrzów odbędzie się pierwszego czerwca na londyńskim Wembley. Tegoroczne półfinały Ligi Mistrzów przyniosły mnóstwo emocji a wszystko to za...

Żenująca nagonka i hejt na partnerkę znanego piłkarza!

Lauren Fryer usunęła wszystkie media społecznościowe, po tym, jak tysiące osób wylało na nią fale hejtu za to, że wygląda normalnie i nie jest...

II zjazd Akademii Samorządu za nami!

Drugi zjazd Akademii Samorządu 2023/2024 zakończony. Po raz drugi słuchacze z całej Polski spotkali się  na projekcie organizowanym przez Centrum im. Władysława Grabskiego. Początki...

Polak potrafi czyli Uniwersytet Jagielloński z sensacyjnym odkryciem!

Innowacyjna metoda rozpoznawania bakterii oraz grzybów na zdjęciach pochodzących z mikroskopów świetlnych, opracowana na Uniwersytecie Jagiellońskim, jest pierwszą na świecie pod względem szybkości. Wykorzystując...

Krakowski licealista rozchwytywany przez amerykańskie uczelnie

Michał Lipiec, uczeń krakowskiego V LO im. Witkowskiego w zeszłym roku zdobył trzy medale podczas międzynarodowych olimpiad. To jednak tylko ułamek jego sukcesów, które...

Bilety na mecze Polaków wyprzedane!

Po awansie Reprezentacji Polski na Euro 2024 byliśmy świadkami bardzo szybkiej sprzedaży biletów. Wielu fanów czuje się pokrzywdzonych. Polacy jako ostatni, po ekscytującej serii rzutów...

Kontrowersyjna koszulka reprezentacji Niemiec, koncern Adidas zabrał głos w tej sprawie!

Na koszulkach Reprezentacji Niemiec z numerem 44 zauważono podobieństwo do nazistowskiego symbolu SS. Adidas, UEFA i DFB nie widzieli nic niestosownego!  Mimo że do Euro...