Netflix nawiązuję współpracę z Micrsoftem. W rezultacie tańszy dostęp i reklamy

W 2022 r. Netflix po raz pierwszy w historii odnotował spadek użytkowników. W pierwszym kwartale tego roku z subskrypcji zrezygnowało około 200 tysięcy odbiorców. Władze popularnego serwisu streamingowego musiały działać, aby przywrócić duże zainteresowanie platformą. W tym celu rozpoczęto proces poszukiwania marki chętnej do współpracy, dzięki której w ramach serwisu pojawiłyby się reklamy. Dlaczego? Dzięki temu Netflix mógłby wprowadzić tańszy, bezkonkurencyjny dostęp do platformy, jednocześnie zwiększając swoje przychody.

Poszukiwanie partnera trwało kilka tygodni. Mówiło się między innymi o współpracy z Google, lecz ostatecznie to Microsoft został firmą partnerską Netflixa. Dyrektor operacyjny serwisu tak opisuje nowopowstałą kooperację cyfrową -„Firma Microsoft udowodniła swą zdolność do zaspokojenia naszych potrzeb reklamowych, we wspólnym procesie tworzenia nowej oferty poszerzonej o reklamy. Co ważniejsze, Microsoft zaoferował elastyczność w zakresie wprowadzenia innowacji w czasie, zarówno w aspekcie technologicznym, jak i handlowym oraz silny system zabezpieczeń prywatności naszych klientów”.

Przez lata, pomimo licznych korzyści, Netflix kategorycznie wzbraniał się przed wprowadzeniem reklam. Współzałożyciel firmy, Reed Hastings, mówił iż taka zmiana zakłóciłaby wrażenia widzów, jednocześnie wykorzystując aktywność użytkowników. Jak widać, w obliczu kryzysu, a także rosnącej konkurencji ze stronny innych platform, Netflix postanowił zmienić swoje podejście. Mimo wspomnianego „odpływu” subskrypcji platforma wciąż pozostaje głównym potentatem na rynku serwisów streamingowych. Warto jednak zaznaczyć, iż podobne firmy nie próżnują i starają się wykorzystać potknięcia zarządu Netflixa. Idealnym przykładem może być wprowadzony niedawno do Polski Disney+, który w pierwszym miesiącu działalności zyskał miliony zainteresowanych użytkowników.

Współpraca na linii Microsoft-Netflix może być także postrzegana jako sposób walki z problemem współdzielonych kont. W przeszłości platforma informowała o działaniach mających na celu zmianę systemu wspólnych kont, np. poprzez weryfikację użytkowników, lecz jak dotąd żadna znacząca zmiana nie miała miejsca.

 

 /GGO/

Foto: zrzut z ekranu/Youtube.com

Więcej od autora

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Zobacz także

Najnowsze

Mieszkania dla absolwentów w Białymstoku – przyszłość czy ślepa uliczka?

Nowy program "Mieszkanie dla absolwenta" w Białymstoku oferuje młodym ludziom tanie lokum na start. Czy to sposób na zatrzymanie talentów w mieście? Białystok wprowadza...

Edukacja medialna czyli Alfabet Nowych Mediów na kanale DEM TV

Alfabet Nowych Mediów to kolejny edukacyjny cykl realizowany przez Fundację Edukacji i Mediów (FEiM). Pod kolejnymi literami alfabetu w krótkich filmikach eksperci Fundacji rozwijają...

Matura 2025 – zmiany w egzaminie. Sprawdź, co czeka maturzystów!

Nadchodząca matura 2025 przynosi wiele nowości. Sprawdź, jak te zmiany wpłyną na przyszłych maturzystów. Rok 2025 przynosi istotne zmiany dla uczniów przystępujących do egzaminu maturalnego....

Ustawa Kamilka: Co się zmienia i jakie pytania rodzi nowe prawo ochrony dzieci?

Wprowadzenie tzw. "Ustawy Kamilka" to odpowiedź na tragedię, która poruszyła całą Polskę. Co dokładnie się zmienia? Jakie obowiązki mają teraz placówki edukacyjne i osoby...

Ogólnopolska Młodzieżowa Akademia Medialna już za półmetkiem. Finałowe zjazdy już w 2025 roku

Za nami już trzy spośród pięciu zaplanowanych zjazdów Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej za nami. Inauguracyjny odbył się w grudniu 2023 roku w Racławicach. Dwa...

Kolejna debata BACG. Sztuczna inteligencja- szanse, zagrożenia, wyzwania

Czy sztuczna inteligencja (AI) stanowi większą szansę czy zagrożenie dla naszej przyszłości? To pytanie, które zadajemy sobie przynajmniej od 2-3 lat. Bez względu na...

„Trzy kobiety. Trzy drogi. Patriotyzm jako misja Uniwersytetu”. Polecamy!

"Trzy kobiety. Trzy drogi. Patriotyzm jako misja Uniwersytetu" to publikacja będąca częścią realizowanego przez Stowarzyszenie Absolwentów i Przyjaciół UPJPII programu „Z kobietami – patriotkami”...

III zjazd Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej

W weekend 26-27 października br w warszawskim Hotelu Mercure odbył się III zjazd Ogólnopolskiej Młodzieżowej Akademii Medialnej. To projekt służący poprawie zarządzania w organizacjach...